Жан Тод: Интересът към Формула 1 спада, трябва ни атрактивност 07.04 | 19:11

Президентът на ФИА иска по-интересни за феновете надпревари

От Николай Драганов

Президентът на ФИА Жан Тод отбеляза необходимостта от постоянна работа в името на атрактивността на Формула 1. Според последните данни има спад в телевизионната аудитория за състезанията от най-престижната автомобилна надпревара в света, което говори за нуждата от допълнителни идеи и действия, които да покачат интереса на зрителите.

"Хората имат толкова много начини да оползотворяват свободното си време. Въпросът, който трябва да си задаваме всеки ден е какво можем да подобрим в представянето. Състезания като финала в Абу Даби, където не можеш да изпревариш, не са приемливи", заяви Жан Тод пред немското списание Auto, Moto und Sport.

За да подобри възможностите за изпреварване, от този сезон Международната федерация по автомобилизъв въведе отново системата KERS, която запазва кинeтичната енергия, която после може да се използва за ускорение. Беше въведено и подвижно задно крило, чрез което пилотите да регулират ъгъла на атака и също може да се използват в името на по-добро ускорение и съответно повече изпреварвания.

Също така от ФИА върнаха гумите Пирели, които се влошават по-бързо от миналогодишните Бриджстоун, което се явява по-голямо предизвикателство за отборите и стратегиите по време на състезание.

Освен това Жан Тод Формула 1 подчерта важността от въвеждането на повече екологично чисти технологии, преди да бъдат принудени да направят това от страна на правителствата. Той добави още, че трябва да се направи нещо, за да могат зрителите да виждат по-добре пилотите.

"По телевизора трудно мога да разпозная кой стои в колата. Каските се разпознават само от експертите. Много от пилотите също така често сменят самият дизайн", добави още бившият френски пилот от Формула 1.

Той даде за пример сериите от американския НАСКАР, където пилотите получават стартови номера, които запазват до края на кариерата си и така лесно могат да бъдат разпознавани от феновете.

Водещи

Най-четени