Започна трибуналът на ФИА за аферата "Тест-гейт" с Мерцедес и Пирели 20.06 | 13:14

ФИА ще преценява дали тестът на Мерцедес с гумите на Пирели е бил по правилата

От Даниел Любомиров

Управленческото тяло на Формула 1 ФИА свика първия си Международен трибунал, за да разясни дали екипът от Кралските гонки Мерцедес е нарушил правилата с извършването на 3-дневен тест с гуми на Пирели след Гран при на Испания.

Уточняваме, че информацията за въпросните тестове на Мерцедес се появиха буквално часове преди началото на Гран при на Монако и поради тази причина обвиха в облаци първата победа за сезона на Нико Розберг и "сребърните стрели" в Княжеството.

Казусът е следният - отборният директор на Мерцедес Рос Браун поема пълната отговорност за провеждането на тестовете и твърди, че ФИА е дала разрешение за тях, защото те са извършени изцяло в полза на Пирели, а от екипа на "сребърните стрели" не са почерпили полезен опит, защото не са знаели какви гуми тестват.

От Ред Бул и Ферари обаче протестираха официално срещу действията на Мерцедес, защото правилникът на ФИА сочи съвсем ясно, че никой няма право да прави тестове по време на сезона с актуалния си болид.

Рос Браун контрира, че ФИА била дала разрешение Мерцедес да тества с колата за 2013-та година, защото от Пирели им обяснили, че в противен случай нямало да почерпят адекватна информация за поведението на гумите.

Цялата афера беше наречена от медиите "Тест-гейт" и напоследък привлича повече внимание отколкото самите състезания.

Браун винаги е отхвърлял твърденията, че той и пилотите му Люис Хамилтън и Нико Розберг са "разбрали" нещо повече за гумите след тестовете. Марк Хауърд, говорейки от името на ФИА, недвусмислено посочи, че няма никакво съмнение в бенефитите за Мерцедес от проведените 1000-километрови тестове с гумите на Пирели.

Някои бивши светила във Формула 1 като Деймън Хил, Ален Прост и Дейвид Култард също нямат съмнение в ползата от тестовете от чисто пилотска гледна точка.

"За един пилот това е много полезно, защото може да си прави експерименти с карането, без да се притеснява, че евентуална грешка или "заключване" на гумите в даден момент ще му коства място в класирането.

Така че всякакви твърдения, че Мерцедес не е почерпил полезен опит от тестовете, са несериозни", коментираха Култард и Хил.

Водещи

Най-четени