Световният шампион от 2007-ма година Кими Райконен се завърна победоносно на пистата в болид от Формула 1 и обра овациите в първия ден на предсезонните тестове в Херес.
Ледения бе най-бърз с новата кола на Лотус Е20 и се разправи с конкуренцията на трасето, като постигна ненадминато време 1:19.670 минути.
Пол Ди Реста също осъществи успешни проверки за Форс Индия и започна силно подготовката за втория си сезон в "Кралските гонки". Той се оказа само с 1 десета по-бавен от Райконен на пистата в Херес.
Трети завърши Нико Розберг, следван от Марк Уебър, Даниел Рикардо, Михаел Шумахер, Камуй Кобаяши, Дженсън Бътън, Фелипе Маса и Хейки Ковалайнен.
Девет нови болиди бяха представени пред феновете по време на първия ден от тестовете, които ще продължат 4 дни. Испания Рейсинг ще се състезава само днес и утре, а Мерцедес остава в Херес до петък.
"Сребърните стрели" са едни от малкото отбори, които не представиха новото си возило. Михаел Шумахер и Нико Розберг караха колата от сезон 2011-та, а новата машина ще бъде разкрита на следващите тестове в Барселона.
Марк Уебър направи първи обиколки с представения вчера болид на Ред Бул RB8, който пристигна със закъснение в Херес, тъй като мъгла на летището забавила самолета, пренасящ задното крило.
Дженсън Бътън излезе доста късно на пистата с MP4-27 на МакЛарън и записа обиколка с близо 2 секунди по-бавна от постижението на Райконен.
Фелипе Маса пък цял ден събираше информация за Ферари с болида F2012, на който беше поставен специален перископ, за да могат инженерите да получат възможно най-точни данни.
За да се потвърди характерът на тестовете, които не трябва да се взимат под внимание за преценка на моментното състояние на отборите, Испания Рейсинг даде само 5% по-слабо време от лидера.
През миналия сезон тимът изпитваше трудности дори да се впише в изискванията на ФИА за 15% от времето, а когато го правеше, се движеше в интервала 7-9%.
Хейки Ковалайнен направи само 28 обиколки с болида на Кейтъръм, след като колата имаше проблеми и трябваше да бъде прекратено участието на отбора в първия ден.
Даниел Рикардо дебютира с возилото на Торо Росо, но също не успя да се наслади докрай на машината, защото половин час преди края колата просто спря на пистата. Това провокира размахването на първия червен флаг през 2012-та година, като не е ясно какви са били проблемите на новия STR7.
Камуй Кобаяши завъртя повече от 100 обиколки с новия C31, но също спря на пистата и отново трябваше да бъдат прекратени тестовете.