Крисчън Хорнър отново разкритикува Уебър 14.07 | 18:12

Противоречията в лагера на Ред Бул след Гран при на Великобритания продължават с пълна сила

От Константин Симидчийски

Собственикът на Ред Бул Дитрих Матешиц може и да е простил на Марк Уебър за игнорирането му на отборните заповеди по време на Гран при на Великобритания, но в тима все още не могат да забравят пререканията на ниво отборен директор - пилот. Крисчън Хорнър неколкократно обясни мотивите си за съобщенията към австралиеца да се откаже от борбата за второ място, а самият Уебър оправда действията си със сблъсък на различни емоции в колонката си в сайта на ВВС.

Очевидно вторият пилот на Ред Бул е пренебрегнал отборните заповеди четири или пет пъти, въпреки че самият Хорнър не посмя да разкрие точната цифра пред микрофона на Тед Кравиц от ВВС веднага след края на състезанието на Силвърстоун. В крайна сметка Уебър върна газта на края на надпреварата и се примири със статута си на втора цигулка в тима, въпреки че според всички отговорни лица в Ред Бул същото съобщение е щял да получи и Фетел, ако се е намирал зад австралийския си съотборник.

"Той рискува второто място на Себастиян, своята трета позиция и цели 33 точки за отбора", заяви Хорнър относно инцидента пред немския вестник Bild. "Разбирам, че се състезава, но напълно излишно рискуваше да причини катастрофа. Ако всеки един от 500-те души в екипа ни мислеше само за себе си, нямаше да можем да постигаме целите си."

Хорнър даваше за пример и опасната битка между Фелипе Маса и Люис Хамилтън за четвъртото място, при която бразилският пилот на Ферари за малко не се озова в оградите. Според отборният директор на Ред Бул целият тим би изглеждал много глупаво, ако двамата му състезатели са се сблъскали един в друг на стартфиналната права.

Подобно нещо се случи в Турция миналия сезон, но тогава Себастиян Фетел се бореше за по-предна позиция със своя съотборник и именно младият германец предизвика катастрофа между двамата, която му коства отпадане от Гран при-то. Оттогава сякаш всички в екипа на "червените бикове" са се заели да осигуряват безметежното каране на Фетел във всяко едно състезание от календара на Формула 1 и по този начин в неделя попречиха на Уебър да заличи малка част от аванса на световния шампион на върха в класирането.

В Ред Бул се обявиха против отборните заповеди и разграничението между пилотите си като номер 1 и номер 2, но във Великобритания миналата седмица за пореден път потъпкаха самочувствието на Уебър и фаворизираха Фетел. Оправданието на Хорнър, че е искал да гарантира безопасността на двамата и да осигури 33 точки за класирането, звучи логично, но и прекалено наивно от една страна.

Най-четени