Петър Ценков представи автомобила за рали Дакар 2013 24.07 | 17:27

Ценков и Маринов завършиха на 23-то място в "Silk Way Rally 2012" в конкуренция от над 100 машини в класа си

От Краси Киров

Българският пилот Петър Ценков и навигаторът му Иван Маринов представиха автомобила Opel Antara RR, с който ще участват в рали "Дакар" 2013. Новият навигатор на Ценков е един от най-опитните в България. Той е шампион от Националния оф-роуд шампионат, като има победи и призови места от елитни международни надпревари.

Ценков и Маринов започнаха успешно подготовката си за рали "Дакар" 2013, като завършиха на 23-то място в "Silk Way Rally 2012" в конкуренция от над 100 машини в класа си. Ценков смени ATV-то си със състезателен автомобил Opel Antara RR3.

На пресконференция днес двамата разказаха за участието си в едно от най-престижните рали-рейд състезания в Европа, което се провежда от 4 години като част от сериите "Дакар", събира елита на оф-роуда от цял свят и е сред най-добрите тренировки за рали "Дакар".

"Това бе нашето дебютно участие - аз за първи път се състезавам с автомобил, а Иван Маринов за първи път бе в надпревара със сложна пустинна навигация. Трудността на трасето е еднаква за всички, но нашите конкуренти имаха много по-добре оборудвани машини и бяха с много по-мощни двигатели", каза пред репортерите Петър Ценков и добави, че въпреки това са се справили с всички проблеми и класирането на 23-то място е много голям успех.

Състезателният автомобил на Ценков и Маринов - Opel Antara RR3 е проектиран и изработен от унгарската оф-роуд легенда Балаш Салай. Салай е дългогодишен участник в рали "Дакар", многократен рали-рейд шампион на Унгария и Централна Европа, както и главен оф-роуд инструктор на Унгарските въоръжени сили.

Opel Antara RR3 е от клас Т1 (прототипи) за крос-кънтри състезания. Машината е изградена върху тръбна рама с купе от композитни материали. Двигателят е V6 с обем 3,2 литра, мощност 210 к.с. и въртящ момент от 380 Нм с монтиран рестриктор, според изискванията на FIA.

Скоростната кутия е 6-степенна секвенциална, задвижването е постоянно 4х4, а окачването е независимо отпред и с цял мост отзад. За всяко колело са монтирани по 2 спортни амортисьора Ohlins с усилени пружини, като освен по окачването, по целия автомобил са използвани елементи от доказани производители на състезателно оборудване.

В момента тече подготовката на автомобила за останалите надпревари, в които Ценков и Маринов смятат да участват преди рали "Дакар" 2013. Сред планираните състезания са 20-ото юбилейно рали "Бреслау", което тази година за първи път ще се проведе изцяло на територията на България (22 - 29 септември) и рали "Мароко" по-късно през есента като финален тест за хората и техниката.

За рали "Дакар" 2013 българският отбор отново ще разчита на собствена асистенция и механици, като мениджър на тима ще е Мартин Марков.

Водещи

Най-четени