Победата на Мерцедес, която светът не видя 29.09 | 12:59
Коментар на Емилиян Стойков
След Гран При на Сингапур се появиха надежди за оспорван финал на тазгодишния световен шампионат. Победата на Себастиан Фетел беше знаменита, но както посочих в материала преди седмица, факторите, които обърнаха везните бяха съвсем конкретни за бавното градско трасе и нямаше как да се прехвърлят и на Сузука.
Нито отнесените от дъжда петъчни сесии, нито увеличаването с 20% на налягането на гумите попречи на Люис Хамилтън да доминира. Той изравни своя кумир Аертон Сена с 41 победи, като този успех е още по-специален като знаем, че именно на тази писта Сена спечели трите си световни титли.
Сузука е изключително пилотско трасе, тестващо всички умения на един състезател във Формула 1, но изпреварванията стават изключително трудно. Затова лошият старт на Нико Росберг и изоставането му зад Фетел и Ботас помогна на Люис да изгради още по-голям аванс отколкото беше очаквано.
Във втория си стинт той блокира предните гуми, което създаде постоянно увеличаващи се вибрации и стратегията трябваше да бъде променена. Ранното последно влизане можеше да бъде голям риск, но заради времето прекарано на по-задна позиция в началото, Росберг се намираше прекалено далеч, за да се възползва. Неговото лошо потегляне този път не беше породено от проблеми със съединителите, а с температурата в задвижващата система.
Наблюдаваше се прекомерно загряване, което отсъстваше при Хамилтън. Самата стартова реакция на германеца бе задоволителна и чак след това той загуби част от мощността си, което позволи на Хамилтън да се изравни и да го изпревари.
Едва ли съм бил единствен със спомени за Сена и Прост от 1990-та. За момент бях сигурен, че ще се стигне до контакт и ще избухне скандал, дори по-голям от Спа миналата година. Частичната загуба на мощност периодично пречеше на Росберг, което забави изпреварването на Ботас. Вероятно Нико нямаше да изпревари Фетел ако от Ферари бяха покрили стопа на вицешампиона.
Вместо това, Себастиан влезе по-късно и Росберг, използвайки т.нар. пресичаща стратегия с много силна първа обиколка с нови гуми, стигна до второто място. Но дори с трета и четвърта позиция би трябвало в щаба на кончетата да са доволни.
Механичното сцепление, работата с меките гуми и охлаждането са на отлично ниво, както се видя в Сингапур, а тук аеродинамиката, която не е тяхна голяма сила, им позволи да са най-добри от останалите. Тенденцията за сериозни подобрения в резултатите спрямо предишния сезон дори на неподходящи за колата писти продължава.
Целия коментар на Емилиян Стойков може да прочетете на този линк.
Водещи
-
Председател на наше НПО и още трима са задържани за престъпление
Заедно с актьор, гръцки модел и бивш военнослужещ от Френския легион, са вързали и държали...
23.10 | 21:00
-
Решено: Такситата в София с 18,6% по-високи цени от 1 януари
Столичният общински съвет одобри поскъпването
23.10 | 20:45
-
Бюджет'26: Ковид добавката отпада, вдигат вдовишките пенсии от 30% на 35%?
С първия бюджет в евро вероятно ще направят промени в пенсиите и осигурителните прагове
23.10 | 20:30
-
Военен пострада тежко при планирани парашутни скокове
Младши сержантът незабавно е транспортиран с военен хеликоптер в болница
23.10 | 20:15
Най-четени
-
Край на дългогодишната привилегия на Румен Радев да размахва укази над службите за сигурност
Ветото, което не уплаши никого
23.10 | 12:45
-
Спаси София: Ако картелът с боклука е проблем, защо таксиметровият картел не е?
„Ако ни е проблем картелът за боклука, защо не ни е проблем картелът при такситата?“, попита...
23.10 | 11:15
-
Проф. Кантарджиев подчерта, че е важно хората да се подготвят за сезона с няколко прости стъпки; грипът е близо
„До момента бяхме по-надолу в сравнение с миналата година, но сега случаите се увеличават“,...
23.10 | 10:45