Хамилтън грабна пол-позишън в Китай 13.04 | 10:27

Британецът за втора поредна година стартира пръв в Китай, този път за Мерцедес

От Иво Вецев

Люис Хамилтън доказа, че може да пилотира отлично и извън МакЛарън, след като направи страхотна квалификация и грабна първия си пол-позишън, откакто премина в отбора на Мерцедес, и то в едва третото си състезание за немския концерн.

До него на решетката ще стартира победителят от първото състезание Кими Райконен, който даде време с 2 десети по-бавно от британеца, а зад тях се нареди двукратният световен шампион Фернандо Алонсо с Ферари.

Изненадващо Ред Бул се представи под очакванията, като Марк Уебър дори не се добра до третата част на квалификацията и ще стартира едва 14-и. Световният шампион Себастиан Фетел пък ще почне от 9-а позиция, но той избра различна стратегия и ще стартира с различни гуми от останалите, които се разграждат по-бавно по време на състезание.

Той не записа бърза обиколка в Q3, а проблемите с меката смес притесниха всички в челото и реално последната квалификация започна 5 минути преди края, като преди това нямаше болиди по пистата.

В днешната квалификация отборите се опитаха да запазят гумите си, тъй като меката смес се очертава лош вариант за отборите, които утре рано-рано ще започнат смяна на гуми заради бързото разграждане на пистата в Китай.

Последната квалификация протече изключително динамично, като в последната минута обиколки решиха да запишат всички отбори с надеждата, че с едно вихрено завъртане ще се класират възможно най-напред.

Кими Райконен зададе темпото с 1:34.761, което се оказа трудно достижимо за останaлите претенденти, но след това Хамилтън успя да финишира с 1:34.484, което се оказа напълно достатъчно за първото място и той ще стартира начело на колоната за втора поредна година в Шанхай.

Алонсо от своя страна не позволи на Маса да го изненада, като даде по-бързо време от него и ще стартира трети, докато Нико Росберг успя да се нареди между двамата и ще стартира 4-и, докато бразилецът е 5-и. Ромен Грожан и Даниел Рикардо са съответно 6-и и 7-и.

Бътън също реши да използва стратегията на Фетел за по-твърди гуми в състезанието, но излезе и записа бавна обиколка от над 2 минути, която му беше достатъчна за 8-о място, а Фетел и Хюлкенбърг изобщо не излязоха за бързи стинтове.

В основата на слабото представяне на Уебър беше проблем с налягането на горивото на неговия болид, което го изкара от сметките по време на Q3 и той ще започне от 14-а позиция. Двете коли на Форс Индия пък изпуснаха финалната квалификация за няколко стотни и Ди Реста и Сутил са съответно 11-и и 13-и, а Перес се нареди между тях.

Водещи

Най-четени