Хорнър: Трябват нови стратегии, квалификациите изгубиха важност 25.04 | 15:45
Босът на Ред Бул смята, че новите правила налагат промяна в подхода към състезанията

Тим шефът на Ред Бул Крисчън Хорнър смята, че печеленето на пол позишън вече не е от такова значение за печеленето на състезания. Настоящата комбинация от новите гуми и помощните средства за изпреварване (като системата КЕРС и подвижните задни крила) правят задминаването много лесно този сезон и подчертават важността от спиранията в бокса.
По време на състезанието в Китай пилотът на Ред Бул Марк Уебър отпадна още в първата част на квалификациите, като остана на незавидната 18-десета позиция, но в края на състезанието се класира трети. Това, което му помогна бе добрата употреба на гумите, които той бе успял да запази, когато не се класира за втората и третата част на квалификациите. Неговото представяне накара Хорнър да преосмисли начина на протичане на състезанията за Ред Бул.
"Това ни накара да преосмислим важността на квалификациите. В момента колите могат да се изпреварват лесно, а когато има разлика в състоянието на гумите, това става прекалено лесно. Това ни кара да се замислим за важността на класирането в по-предни позиции по време на квалификациите. Стратезите ни ще се опитат да променят стратегиите ни за различните състезания за следващите стартове", каза Хорнър пред Sunday Times.
Всеки състезател разполага с по три чифта меки и три чифта твърди гуми, които да използва по време на квалификациите и на самите състезания. Миналата година състезателите, които попадаха в третата квалификационна фаза, изразходваха и трите си чифта меки гуми, като стартираха самото състезание с меките гуми, използвани в последната фаза на квалификациите. Но тази година нещата няма да стоят така, защото гумите на Пирели се разпадат прекалено бързо.
Шефът на Ред Бул смята, че за някои състезания ще е по-добре ако пилотите запазват поне по един чифт меки гуми нови, дори и ако това им струва позиции по време на квалификациите.
"В зависимост от характеристиките на пистата и типовете гуми, които могат да се използват, може да се предостави избор на пилота, дали ще иска да разполага с нови гуми, които да използва във важните моменти от състезанието, но това най-вероятно ще е за сметка на квалификациите.
За да проработи тази стратегия пилотът трябва да направи много изпреварвания, но Марк показа, че това може да стане. Някои дори казват, че ако е имало още няколко обиколки той щеше да спечели цялото състезание. Но ако състезанието бе с две обиколки по-късо, то можехме да спечелим състезанието с нормалната ни стратегия - вследствие на пол позишъна на Себастиян Фетел", завърши Крисчън Хорнър.
Водещи
-
Желязков: За 100 дни приехме своите програма и бюджет, преминахме през два вота на недоверие
Правителството отбелязва 100 дни през тази седмица
23.04 | 13:15
-
Паркът “Врана” загива
През последните години поддръжката, съхранението и развитието му клони към нула, съобщават от...
23.04 | 13:00
-
Ритъмът на детските градини през лятото скара учители, родители и столична община
Причината - от градската управа изпратиха специално писмо
23.04 | 12:45
-
Киселова: По-добре е НС да приема по-малко, но по-сериозно обсъдени законопроекти
"Ако може голяма част от актовете, които сме приели, да не бъдат обект на конституционен...
23.04 | 12:30
Най-четени
-
Днес празнуваме Светла сряда с обичаи за дъжд и защита от болести
Ладино хоро - магия в движение
23.04 | 09:15
-
Българска делегация, водена от Росен Желязков, ще бъде на погребението на папа Франциск
В делегацията ще участват още вицепремиерите Атанас Зафиров и Гроздан Караджов.
23.04 | 10:15
-
За нормален живот човек се нуждае от близо 2000 лева месечно
Български парадокс: По-бедни, но с по-скъпи стоки
23.04 | 10:30
-
От началото на следващата седмица спират парното отопление в Перник
Документите се приемат в един от клиентските центрове на дружеството.
23.04 | 09:59