"Чуруликането" става запазена марка на Twitter 11.10 | 15:36

Досега правата върху tweet-a се държаха от Twittad

От Георги Георгиев

Twitter е завел съдебно дело, което ще даде на компанията контрол върху Тweet-a като търговска марка, сочи нов доклад на Wall Street Journal, цитиран от Mashable.

Към момента социалният микроблог не притежава търговската марка върху термина, който се контролира от базираната Twittad – доставчик на спонсорираща реклама за Twitter. В случая "чуруликането" е част от слогана "Let your ad meet tweets." Компанията притежава и правата върху други вариации, съдържащи думата tweet.

Twitter и Twittad водят съдебни битки от години по този въпрос. Аргументът на известния микроблог е, че tweet-ът е станал известен, благодарение на Twitter преди Twittad да запази правата върху него. До този момент съдебните решения са били в полза на Twittad.

Според Wall Street Journal двете компании са успели да уредили спора помежду си и да достигнат до споразумение. Като част от него Twittad ще преотстъпи правата върху tweet-а на Twitter, като ще продължи да използва своята настоящия си слоган.

Нито една от двете компании не коментира дали споразумението включва плащане, макар че ще бъде изненадващо, ако Twitter не са платили солидна сума, за да обезпечат търговката марка, коментират от Mashable.


Водещи