100 бона компенсация за кражба на електронна идентичност? 01.07 | 09:38

Мерките за сигурност, които администраторът трябва да осигури, имат по скоро пожелателен характер

От iNews.bg

Вътрешният министър ще получи широки правомощия по електронната идентификация на българските граждани. Това става ясно от Правилник за прилагане на Закона за електронна идентификация, който е публикуван за обществено обсъждане, пише БГНЕС.

Законът бе приет окончателно преди повече от месец от парламента. Законът трябва да влезе в сила на 21 ноември 2016 г. Правилникът за прилагане на Закона за електронна идентификация разписва подробно процедурата, по която ще се осъществява получаването на електронна идентичност, съхраняването на данни, както и дейността на администраторите и центровете за идентификация.

Мерките за сигурност, които администраторът на електронна идентичност трябва да осигури имат по скоро пожелателен характер. Авторите на документа на практика са се презастраховали, че кражба на електронна идентичност не е изключена.

В тази връзка в чл. 28, ал. 1 на ПП на ЗЕИ е записано, че "администраторът на електронна идентичност поддържа разполагаеми финансови средства или застраховка”, с които да се покрият щети на титуляря на електронна идентичност или на трети лица, т.е. на гражданите.

"Застраховката трябва да е с минимално застрахователно покритие в размер на 100 000 лв. за всяко увредено лице от всяко събитие”, гласи ал. 2 от чл. 28. 10 години ще се съхраняват данните при извършена проверка на електронна идентификация. А администраторът на електронна идентификация ще съхранява 20 години данните за регистрираните физически лица.

Служителят на администратора на електронна идентификация трябва да няма зависимост към алкохол и наркотични вещества, да не е осъществявал дейност срещу обществения интерес, както и да не е укривал или давал невярна информация и разбира се, лицето не трябва да е осъдено.

Вицепремиерът и вътрешен министър Румяна Бъчварова мотивира предложения правилник с изпълнението на един от приоритетите на правителството – въвеждането на електронното управление. "Напредъкът в развитието на електронното управление се свързва основно с разработване и надграждане на елементи от инфраструктурата и основните информационни системи, чрез които се осъществява предоставянето на информация и електронни услуги. Основополагащ елемент от цялостната архитектура е схемата за електронна идентификация”, отбелязва Бъчварова.

Водещи

Най-четени