4 начина, по които бизнесът и технологиите ще се съчетаят в следващите 10 години 30.05 | 15:54

От iNews.bg

Това десетилетие не започна по най-добрия начин, като Covid-19 преобърна света на много хора. Особено някой бизнеси бяха ударени толкова силно, че за тях вече нищо няма да е същото. Но, ако има нещо в което хората са добри, то това е да се адаптират и да стават по-силни, въпреки всичко. Както 2020, така и други години в миналото са създавали сложни и видимо непреодолими ситуации за човечеството, но в крайна сметка винаги сме излизали по-силни. И технологиите са точно едно от основните средства за преодоляване на такива тежки моменти.

Ето 4 начина, по които ,според нас, технологиите и бизнесът ще се комбинират за по-добро бъдеще:

Ерата на колите без шофьор

Автомобилите, които се движат без шофьор идват, в буквален и преносен смисъл. Макар и индустриалните регулации ще ги забавят доста и широкото възприемане ще бъде бавно в началото, потенциалът за печелене на пари в тази индустрия ще надделее в дългосрочен план.

Тази автомобилна революция може да преобърне целия свят - в истинския смисъл на думата.

Шофьорите ще могат да комбинират бизнес и пътуване, като докато автомобилът се движи сам, то пътникът няма да има нужда да е шофьор, а ще може да си върши работа си в движение, все едно че има личен шофьор.

Супер чувствителната вградена радарна технология ще елиминира на практика риска от пътни инциденти, като няма наоколо хора, които да объркат нещата. Това ще доведе до големи спестявания при поддръжката на автомобила - макар че може би не е страхотна новина за механиците, то със сигурност, ще спаси безброй животи.

Отделно ще вдигне значително качеството на пътуване за шофьорите. Представете си да можете да си гледате любимото шоу вместо да се притеснявате за трафик или дори да дремнете когато сте изморен без да се налага да спирате и да губите време.

Естествено, като във всичко и тук има някой недостатъци. Ако колите без шофьори се докажат като по-безопасни, то има риск ръчното управление на автомобили да бъде забранено. В резултат на това, много хора, които се наслаждават на това да управляват своя автомобил, може да останат без своето любимо хоби. Особено ако носят и наказателна отговорност за това.

2230454

еСпортовете ще доминират

Начинът, по който търсим забавление, се променя от години насам. Дори преди кризата хората станаха все по-склонни да гледат филм у дома, отколкото да отидат на кино например.

В света на игрите подобна тенденция вече е налице с онлайн хазарта - приложенията за спортни залагания и онлайн казината дават на хората шанс да направят залог на телефона си, а не да обикалят по съмнителни игрални зали.

Следващата голяма тенденция най-вероятно ще са еСпортовете(електронните спортове). Технологичният спортен свят вече е голям бизнес, като победителят в Световната купа на Fortnite например, спечели огромната сума от 3 млн. долара. Тъй като хората не могат да присъстват на събития на живо, тенденцията вероятно ще се ускори: и компаниите за електронни спортове имат голямо предимство - те могат да се възползват от това, че повече хора предпочитат да останат у дома и техните спортове нямат нужда от физическо присъствие и контакт за да се практикуват. Също така, те много по-лесно могат да променят и адаптират правилата на игрите, така че те да са по-вълнуващи.

В допълнение към това, платформата "Twitch" Ви дава възможност да следвате и комуникирате със своите еСпортс идоли директно. Например много трудно бихте могли да получите отговор на ваше съобщение от Леброн Джеймс, докато по-известните геймъри са доста по-достъпни и можете да влизате в техните канали и стаи, и да имате достъп до тях.

Растежът на Блокчейн и увеличение на сигурността

През последните 10 години, блокчейн технологиите станаха доста популярни и криптовалутите започнаха много по-сериозно да се конкурират с истинските валути.

Всичко това се случи благодарение на децентрализацията. Най-общо казано, когато нещо не е собственост на някой или не се контролира от никого, това му дава изключително голям потенциал за растеж и това е точно случаят с блокчейн технологиите. Следващите очаквания са, блокчейн технологиите да революционизират онлайн търговията като някой промени вече са налице.

Биткойн, например, се наслади на няколко големи растежа след създаването си поради децентрализираната си природа. Въпреки това, именно тази природа го прави ѝ опасен в някой отношения. Например ако Ви бъде отнет акаунт по нечестен начин, няма кой да защити правата ви.

Очаква се през следващото десетилетие да се развият подробни решения за съхранение на Биткойн като основно ще се наблегне на премахването на несигурните "ключове".

Децентрализираните приложения и блокчейн технологиите ще бъдат приети и от доста други индустрии. Например в гейминг нишата компанията "Етериум" вече има игра наречена "Крипто Котки", която се оказа сполучлива и се очаква вълна от подобни игри и апликации. Като крипто валутите, тези приложения също се очаква да имат подобрения в сигурността през настоящото десетилетие.

Нови върхове в дигиталния маркетинг

Ерата на Covid ще ускори преместването на маркетинга в нови сфери. Дигиталната сфера, която вече се използва толкова ефективно в днешния свят на електронната търговия, наистина ще се наложи като единственият играч в маркетинга, тъй като радиото, вестниците и вероятно дори телевизионните реклами ще останат в миналото.

Вече видяхме въздействието на интелигентните маркетингови кампании върху различните аудитории, а това е само началото. Очаква се и Гугъл и Фейсбук и другите платформи да подобряват още повече своите маркетингови функции и по този начин физическия маркетинг просто да не може да се бори с този онлайн. В същото време, прозрачността е много по-голяма и хората могат да видят дали тяхната любима личност наистина използва продукта, който рекламира, за разлика от телевизионните реклами.

5G апликациите също ще ускорят този процес, защото по-бързата връзка ще дава възможност за по-ефективно пътуване на данни и компаниите, които успеят да се адаптират най-бързо ще спечелят значително. Пример за това са видео рекламите с HD качество, които се поставят директно пред потребителите и с тази скорост, могат да се създават много варианти и да се тестват изключително бързо върху различни аудитории.

Да не забравяме и технологиите за подобрена или виртуална реалност. Те също се очаква към края на това десетилетие да влязат доста по-масово на пазара и да се представят по-добре. Това може да се изрази в тестване на нова кола във виртуална реалност, поставяне на виртуални мебели за да видите дали ще паснат в дома Ви или посещение на различните дестинации предварително. Маркетолозите определено ще се възползват от това за да продават повече и повече!

Разбира се, при приемане на всички тези промени трябва значително да се наблегне на етиката. Обществото е доста чувствително на тази тема, особено след пандемията, така че комбинацията от напредъкът за приходи и напредъкът за подобряването на човечеството трябва да вървят ръка за ръка. Няма причина корпорациите да не могат да използват новите си технологии и за добро, без да "нараняват" своите печалби.

В крайна сметнка едно е сигурно, бизнес пейзажът след Covid ще изглежда различно от този, който го е предхождал. Потребителите ще изискват компаниите да покажат, че се интересуват от доброто на обществото: било то чрез етични бизнес практики или чрез принос за добри каузи.

 

Водещи

Най-четени