Технологичната компания Apple е любимата марка на англичаните, сочи класацията CoolBrands. Тя побеждава британския производител на луксозни спортни автомобили Aston Martin, който заемаше първото място в шест от предишните седем години, през които се провежда класацията, информира BBC.
Онлайн и технологичните марки се представят повече от добре. Сайтът за споделяне на видео клипове YouTube е втори, а Aston Martin заема третото място. Социалната мрежа Twitter е четвърта, следвана от технологичния гигант Google и интернет плеърът iPlayer, пише Econ.bg.
Twitter, Skype и Nikon са в топ 20 за първи път в 11-те години на изследването. Някои от луксозните марки са отпаднали от топ 20. В това число влизат производителите на автомобили Maserati и модните гиганти Ferrari, Chanel, Vivienne Westwood и Alexander McQueen.
Една четвърт от марките в топ 20 са безплатни за потребителите.
"Интересно е, че в епохата на строги икономии възприемането ни за нещо като много добро и модерно се променя. Променят се предпочитанията от луксозните марки към такива, които ни осигуряват лесен или безплатен достъп до удоволствие", коментира Стивън Хелиотис, председател на експертния съвет на CoolBrands.