Bloodborne – наука за изготвяне на нечовешки софтуер 14.04 | 17:59

Новото поколение конзоли си имат своя крал

От Ивайло Коралски

Моментално признавам, че Bloodborne е най-добрият ААА софтуер, който е попадал в ръцете ми от времето на The Last of Us (издаден през 2013 г.). В същото време е и най-качествената игра за сегашното поколение домашни гейм платформи – PlayStation 4, Xbox One и PC.

Въпреки че са рекламирани като своего рода "кралете на високата трудност",Bloodborne, както и неговите предци, просто трябва да бъде разбран, за да бъде адекватно преживян. Защото в случая действително не говорим за софтуер, който те води за носа. Не ти казва в прав текст какво и къде трябва да направиш.

Bloodborne изисква почти винаги от играча да мисли, а не да следва. Няма какво да се лъжем, подобен развлекателен софтуер в днешно време вижда бял свят все по-рядко.

Що се отнася до света, изграден от Миязаки и компания, то говорим за един от най-впечатляващите късове дигитално творчество. Всяка улица е пропита с тонове атмосфера. Всяка сграда ти шепне своя история. Всяка нова местност собственоръчно отделя ченето ти, стоварва го на пода и те кара да пуснеш съобщение към половинката ти да ти донесе гърне. От което да се поклониш пред чудовищния талант на художниците и дизайнерите на японското студио.

Истината е, че Bloodborne е от игрите, които през цялото си времетраене възнаграждават играча за неговото търпение и разбиране. Удовлетворението, което ще получиш при преминаването на даден пасаж или бос, е масивно. Говорим за емоции, които ще отекват в съзнанието ти през целия ти съзнателен живот. И не – не се шегувам.

Почти през цялото време Bloodborne работи като добре калибриран швейцарски часовник. Такъв, който отмерва всяка минута в злато. Злато, под формата на нечовешки емоции за играча.

Пълният текст, плюс видео, в Div.bg.

Водещи

Най-четени