Copy - paste комуникацията в социалните мрежи не работи 28.06 | 12:55
Мрежите изграждат социална връзка с потребителите, коментира Ивелина Атанасова
На 1 юли в София ще се проведе workshop-ът SocialMe. iNews е медиен партньор на събитието. Темата е „Тайните на Facebook”. Но на събитието ще можете да разберете не само тайните на социалните мрежи, но и повече за оптимизацията на търсачките в Интернет и за методите на онлайн маркетинга.
Дни преди събитието разговаряме с Ивелина Атанасова, специалист по е-маркетинг и ПР-експерт. Тя ни разказа за социалните мрежи, какво трябва да е поведението на фирмите в тях и дали въобще се нуждаят от профил във Facebook, например.
Какво са и какво не са социалните мрежи?
Социалните мрежи не са безплатни, не са евтини, не са бързи и не са лесни. Не трябва да подценяваме социалните мрежи – те не са анонимни, не са епизодични и най-общо казано не са за всеки. Това, което трябва да отбележим е, че те не са манипулируеми и не са това, което ще бъде утре. Социалните мрежи за канал, чрез който бранд специалистите имат шанса да изградят емоционална връзка с потребителите си.
Какво е успешното поведение на фирми или медии в социалните мрежи?
Най-важното условие е комуникацията да бъде диференцирана и различна според социалната мрежа и профила на потребителите там. Да следва ясно определена цел и посока и да бъде подчинена на цялостна маркетинг стратегия. Определено не препоръчвам комуникацията от типа „copy-paste”. Второто условие е комуникацията с потребителите да е двустранна и да им бъде в полза – агресивните, директни рекламни съобщение с цел моментна печалба определено не са най-удачното маркетинг решение.
Всъщност нуждаят ли се фирмите от профил в социална мрежа?
Предвид че според последните данни всеки трети българин е във Facebook, мисля че всички големи компании вече имат профил в социалните мрежи. На по-малките, със сигурност им предстои. Въпросът е дали те имат желанието да управляват свой бранд профил, чрез който да навигират по определен начин дискусиите и комуникациите с потребителите си или ще предпочетат да се „оставят по течението”, без реално да управляват имиджа на марката си, рискувайки да понесат последствията си на по-късен етап.
Въпросът дали желаят да спечелят или да загубят от социалните мрежи е риторичен, но определено игнорирането на променящата се бизнес реалност не е удачно бизнес решение.
Потребителите се променят, пазарите също и утре печеливши ще бъдат онези компании, които са успели да реагират адекватно и да помагат, напътстват и съпровождат потребителите по пътя на техните пазарни решения, защото това е което те очакват.
Продава ли Facebook? Феновете стават ли реални клиенти?
Вероятността потенциалните клиенти във Facebook да се превърнат в реални е многократно по-висока от тази на потребителите, запознали се с рекламното ни послание във вестника, например. Причината е че Facebook дава възможността за изграждане на доверие, лоялност и емоционална връзка между бранда и потребителите.
Реалната продажба е изкуство и всичко опира до професионалните умения на бранд мениджъра да „затворят” сделката, както и да се възползват, в най-позитивния смисъл на думата, от преимуществата на социалните мрежи. В частност и Facebook.
Могат ли да се използват форуми като рекламен канал? Има ли опасения за етичността при пускането на рекламни съобщения във форум?
Форумите крият различни привилегии и определено една от тях е възможността да бъдат използвани като рекламен канал. Форумите са безплатни, изградени общности, в които потребителите споделят съдържание, опит и съвети. Това дава възможност на бранд мениджърите да докажат своята компетентност като експерти и да популяризират марката си, при това докато са в помощ на потребителите си.
Етичността при публикуване на рекламни съобщения във форума не е по-различна от общата бизнес етика с единствената разлика, че потребителите, които изграждат бизнес общността са изключително чувствителни към „външните” лица, които се наместват в комуникациите им и често са склонни да изолират и порицаят непоисканите търговски съобщения.
Водещи
-
Проф. Минасян: Категорично не е вярно, че няма пари в държавата
Имаме дълг от 40 млрд. лева, същевременно правителството има фискален резерв около 10 млрд. и...
22.01 | 21:00
-
Депутатите избраха състава на 25-те парламентарни комисии
"Възраждане" и "ДПС-Ново начало" не получиха нито едно председателско място
22.01 | 20:45
-
Томислав Дончев за ситуацията с бюджета: Дупката между приходите и разходите е огромна
Трескаво се работи за намиране на изход, обясни вицепремиерът
22.01 | 20:30
-
Тръмп към Русия: Спрете тази нелепа война!
"Можем да го направим по лесния или по трудния начин“, написа президентът на САЩ
22.01 | 20:15
Най-четени
-
Радев: С вицепрезидента Илияна Йотова ще продължим да работим за България
Радев подчертава, че пътят на България отвъд вътрешните и международни кризи изисква трезва...
22.01 | 09:46
-
"Възраждане" няма да стои и да гледа отстрани как се унищожава националната валута
В декларацията се казва още, че самата еврозона влиза в поредна криза.
22.01 | 10:45
-
Лена Бориславова се отказа от имунитета си
Народният представител поясни, че периодът преди отказа от имунитет е бил използван...
22.01 | 09:28
-
Борисов започва обиколки в цялата страна
Той ще се среща с кметове, общински съветници и симпатизанти на ГЕРБ
22.01 | 13:20