Facebook и Instagram започнаха поетапно въвеждане на платена версия на продукта си в България F 10.11 | 16:00
С нововъведението социалните мрежи ще изпълнят изискванията на европейското законодателство за личните данни и целевата реклама.
От няколко дни "Мета" (Meta), собственик на социалните мрежи Facebook и Instagram, започна поетапно въвеждане на платена версия на продукта си в България и в останалите страни от ЕС, Швейцария и останалата част от Европейското икономическо пространство (Исландия, Норвегия, Лихтенщайн).
Голяма част от потребителите на Facebook в България вече са посрещнати с въпрос, който ги пита дали искат да започнат да плащат за услугата или да продължат да я използват безплатно.
На абонатите се дава възможност да продължат да използват социалните мрежи безплатно, но с включени реклами в съдържанието. За тези които изберат да плащат абонаментна такса ще използват Facebook и Instaram без реклами и без личните им данни да бъдат използвани за реклама.
С нововъведението социалните мрежи ще изпълнят изискванията на европейското законодателство за личните данни и целевата реклама.
Цената на месечния абонамент е 24,99 лв. (12,99 евро) за мобилното приложение (за iOS и Android) с всички включени данъци и такси, съобщават от Meta.
Ако социалните мрежи се използват само през браузер, цената на месечния абонамент е 9,99 евро.
От март тези цени ще се повишат съответно с 6 и 8 евро.
На уебсайта си Meta каза, че по-високите цени за потребителите на iOS и Android се дължат на таксите, начислени на разработчиците на приложения в Apple App Store и Google Play Store.
Повишаването на цените от март е в съответствие с въвеждането на емблематичния Закон за цифровите пазари на ЕС (DMA), който въвежда по-строги правила за рекламата сред набор от мерки, предназначени да ограничат силата на големите технологии.
Съгласно закона рекламите, насочени към непълнолетни, ще бъдат забранени и няма да бъде разрешено използването на данни като нечии религиозни убеждения, сексуална ориентация или етническа принадлежност.
Това може да представлява проблем за интернет гиганти като Meta, които са направили огромни печалби от целева реклама.
Според евродепутата Алекс Агиус Салиба, който оглави усилията на Европейския парламент за въвеждане на универсален стандарт за таксуване за производителите на електроника, предлагането на абонаментен модел показва, че Meta се опитва да предвиди новите правила.
"В бъдеще те няма да могат да правят каквото искат по отношение на рекламата", каза той и добави: "Тълкувам това като промяна в техния бизнес модел".
Докато Agius Saliba каза, че е твърде рано да се каже как ще се развие ситуацията, той каза, че е положително, че потребителите са получили възможност да се абонират или да продължат да използват платформата с реклами, вместо да бъдат принудени да преминат към абонаментен модел.
Независимо коя опция избере потребителят, той все още ще бъде обхванат от новите правила за целенасочена реклама, отбеляза той.
Този ход беше обявен за първи път от Meta миналия месец, като компанията се надяваше, че може да облекчи притесненията на европейските регулатори относно това как събира и използва данни за реклама.
Тази година Meta вече плати редица впечатляващи глоби на Ирландската комисия за защита на данните (DPC), действаща от името на ЕС.
През януари компанията беше глобена с 390 милиона евро за нарушаване на правилата за насочена реклама, докато през март беше принудена да плати 5,5 милиона евро за нарушаване на Общия регламент за защита на данните (GDPR), водещият закон за поверителността на ЕС.
През май обаче компанията беше засегната от най-голямата си глоба в историята, когато беше осъдена да плати зашеметяващите 1,2 милиарда евро за прехвърляне на потребителски данни от ЕС към Съединените щати.
Водещи
-
Главчев: България има амбиция тази година да премине през възможно най-голям брой прегледи в комитетите на ОИСР
Премиерът Главчев посочи, че страната ни има готовност за интензивни преговори. „Стремим се да...
02.05 | 18:00
-
Удря ни силна магнитна буря: Как да се предпазим?
Астрономите предупреждават, че въпросното изригване, ще окаже влияние на навигационната...
02.05 | 17:40
-
МЗ с важно уточнение по казуса с частната болница "Мама и аз"
Във връзка с постъпили запитвания, Министерство на здравеопазването Ви уведомява, следното: По...
02.05 | 17:20
-
В сезона на активност на кърлежите се препоръчва избягването на зони с висока трева и храсти, както и гористи местности.
Също така хората се съветват да носят дрехи със светъл цвят.
02.05 | 17:00
Най-четени
-
Велики четвъртък - най-важният ден от страстната седмица
Вярва се, че през тази нощ момите сънуват човека, за когото ще се омъжат, като слагат пръстена...
02.05 | 09:00
-
Все повече фермери у нас отглеждат кокошки, които снасят цветни яйца
Белите кокоши яйца не са нищо необичайно, но сините, зелените и розовите са истинска находка.
02.05 | 09:45
-
В сезона на активност на кърлежите се препоръчва избягването на зони с висока трева и храсти, както и гористи местности.
Също така хората се съветват да носят дрехи със светъл цвят.
02.05 | 17:00
-
БСП регистрира в ЦИК листата си с кандидати за изборите за Европейски парламент
От социалистическата партия се работят за преразглеждане на зелената сделка, изравняване на...
02.05 | 15:57