Facebook избра борсата Nasdaq за IPO-то си 06.04 | 12:07

Очаква се дружеството да стане публично в началото на май

От Виолета Малинкова

Социалната мрежа Facebook ще проведе първично публично предлагане на акции (IPO) на борсата NASDAQ - американската фондова борса, специализирана в търгуването на акциите на високотехнологични компании, производители на хардуер, софтуер и др. За това съобщи The Wall Street Journal, цитиран от Lenta.ru.

По данни на изданието от компанията са избрали точно тази борса, защото именно на нея се търгуват повечето интернет-компании - на NASDAQ се предлагат акциите на Apple, Intel, Microsoft и Google. През 2011 година списъкът на дружествата, търгувани на въпросната борса, се допълни с интернет-компании като социалния сайт за делови контакти LinkedIn, китайския социален сайт Renren и медийния холдинг Pandora Media.

От информацията става ясно още, че оттук насетне Facebook няма да излиза на нито една друга борса, освен на NASDAQ. В края на март от компанията забраниха продажбата на акциите си, за да изяснят броя на акционерите си, а също и, за да се подготвят за първичното публично предлагане.

Facebook подаде заявка за IPO на 1 февруари тази година като излизането на дружеството на борсата е планирано за началото на май. В резултат на публичното предлага на акциите, от компанията очакват да привлекат 5 млрд. долара, като това предстои да бъде едно от най-големите IPO-та сред интернет-компаниите.

Собственикът и шеф на Facebook - Марк Цукербърг заяви, че възнамерява да превърне социалната мрежа в "син чип". Това е наименованието на акциите на най-големите и стабилни фирми. Тези ценни книжа са включени в най-представителните и тесни индекси на дадена фондова борса.

През есента на 2011 г. медиите, позовавайки се на неназовани източници от ръководството на Facebook, съобщиха, че компанията планира да проведе първично публично предлагане през април-юли 2012 г. и да привлече 10 млрд. долара, което би било четвъртото по големина IPO в историята на САЩ.

Социалната мрежа Facebook е създадена от Маркс Цукербърг през 2004 г. В момента тя е един от най-популярните уебсайтове в света - всеки ден се посещава от 500 милиона души, като само регистрираните ѝ потребители са около 850 милиона. IPO-то на Facebook е едно от най-очакваните на пазара след това, което Google проведе през 2004 г.

Водещи

Най-четени