Facebook пуска програма за изгодни сделки 26.04 | 12:26
С него социалната мрежа се стреми да конкурира Groupon
Facebook пуска пробно програма за изгодни сделки в пет американски града. Така от вторник (26 април) най-популярната социална мрежа започва да конкурира лидера в бранша Groupon, информира АП.
В последно време груповото купуване на купони с отстъпка в интернет се превръща в един от най-проспериращите бизнеси в света. Това стана благодарение на възможностите, които този тип услуги дават на малкия и среден бизнес за увеличаване на продажбите от една страна и на потребителите за сключването на изгодни сделки, от друга.
Facebook ще се включат в тази услуга, като на първо време възможностите ѝ ще бъдат изпробвани върху съществуващите мрежи от приятели в Сан Диего, Сан Франциско, Атланда, Далас и Остин, Тексас.
Днес много от сайтовете за изгодни сделки имат и социален компонент. Например ако намерите трима приятели, които да закупят ваучер от LivingSocial, вашият ще бъде безплатен. Офертите на Groupon пък стават валидни след като определен брой хора направят поръчки.
Тези сделки обаче циркулират през имейла и общностният аспект е вторичен. От Facebook се надяват да променят точно този елемент от интернет пазаруването.
В профилите на потребителите от петте американски града, бутоните, водещи към изгодните предложения, ще бъдат разположени в основата на страницата. Потребителят ще може да купи дадената стока/услуга и да я "хареса", препоръчвайки я на приятелите си, или направо да я сподели през личната система за съобщения на Facebook. Когато той "хареса" даден продукт, той автоматично ще се появи на стената на неговите приятели.
Към момента 11 компании предлагат сделки, като не всички предложения са намалени. При някои от тях потребителят получава бонус, ако поне един негов приятел сключи сделка.
Това не е първият път в който социална мрежа опитва да пробие на пазара на изгодни сделки. Миналата година Twitter стартира своя програма за сделки, наречена Earlybird Offers, която бе прекратена след едва два месеца работа. Миналия ноември Facebook стартира услугата Check-in Deals, която позволяваше на потребителите да се записват за дадена сделка посредством мобилните си телефони, когато посетят определени бизнеси и в замяна на това да получат отстъпки други специални предложения.
Водещи
-
Явор Гечев: Има изключителен ентусиазъм у хората за партия на Радев
Настоящият бюджет не притежава ясна посока или стратегическа визия
06.11 | 21:00
-
Хиновски за казуса с Лукойл: Ще има ръст на цените, но няма да се стигне до липса на горива
Има опасност от криза и трябва да бъдат гарантирани Спешна помощ, болници, училища, смята...
06.11 | 20:45
-
Йотова: Бюджетът може да бъде заплаха за българските граждани и за самата еврозона
По думите й в него няма нито една дума за бъдещето на България, за развитие, за икономика, а...
06.11 | 20:30
Най-четени
-
Общественият съвет за Национална детска болница подава оставка
Съветът беше създаден преди две години и половина с цел прозрачност на процеса по изграждането...
06.11 | 11:59
-
Времето у нас буквално "полудява" през следващите дни
През следващите дни облачността ще се задържи, като в петък не се очаква съществена промяна в...
06.11 | 10:45
-
Енергийната комисия отхвърли ветото на президента за Лукойл
Против ветото на държавния глава гласуваха 12 народни представители, 5 го подкрепиха.
06.11 | 12:59
-
Автобус с фенове на ФК „Барселона“ се запали в Белгия
Барселона завърши наравно 3:3 като гост срещу Брюж. "Каталунците" прекъснаха серия от четири...
06.11 | 11:00