Facebook – фактор на трудовия пазар в САЩ 21.11 | 18:03

Facebook e значително по-успешен канал за намиране работа от професионалната мрежа Linkedin

От Георги Георгиев

В следствие на повишаващата се безработица в САЩ все повече безработни американци се насочват към социалните мрежи с надеждата чрез тях да си намерят нова работа.

Според скорошно изследване, проведено от софтуерната компания за подбор на персонал JobVite сред 1200 възрастни американци, Facebook се очертава като  доминиращата платформа за търсене и предлагане на работа през мрежата, съобщава DigitalTrends.com.

Проучването показва, че над половината от търсещите работа използват поне една социална мрежа за тази цел, като Facebook e ясният фаворит сред проактивните и активните кандидати.

Под "проактивни кандидати" от JobVite разбират хора, които към момента имат работа, като в същото време са отворени и за нови предложения. "Активните кандидати" били тези с или без работа, които активно търсели нова работа. Изследването определяло още потребителите с над 150 контакта в дадена мрежа като "свръх социални” кандидати.

Когато от JobVite разговаряли само с хората, които си били намерили работа с помощта на социална мрежа, близо 48% обяснили, че това е станало благодарение на Facebook. Професионалната мрежа LinkedIn била избрана от едва 26%, а Twitter - 23 на сто. 

При хората с над 150 контакта Facebook процентът достигал 85%, докато доверилите се на Twitter били 34%, а тези на LinkedIn – едва 25%. Сборът от процентите надхвърлял сто тъй кат запитаните са давал и повече от един отговор.

Сред избралите Facebook най-голяма била групата на кандидатите под 40 години (64%). Над половината били мъже (56%), а 36% печелели над 75 хиляди долара на година. В допълнение близо 37% от анкетираните попаднали в категорията "свръх социални”.

Водещи