Google все още е едноличен лидер при търсачките 11.02 | 11:44

Делът на Yahoo продължава да се свива

От Ивайло Коралски

Анализаторите от ComScore разпространиха данни за последните единадесет месеца, демонстриращи процентния дял на трите най-големи търсачки в САЩ.

Двете най-отчетливи тенденции са продължаващият спад при позициите на Yahoo и безапелационната доминация на Google.

Що се отнася до Yahoo, делът на компанията при търсачките е спаднал с цял процент само за последните два месеца – от 15,1%, до 14,1% през януари 2012 г.

Спрямо позициите на търсачката на Yahoo от август 2011 г., спадът в дела на въпросната е с над два процента.

От друга страна, Google е наваксал леката процентна загуба на пазарен дял и през януари 2012 година е едноличен водач с 66,2%.

Bing на Microsoft е на второ място в общото подреждане с 15,2%. Трябва да отбележим, че прогресът при Bing е малък, но постоянен.

И още, независимо че Bing стои и в основата на търсачката на Yahoo, Microsoft прибира всички парични постъпления от реклама при Bing, докато Yahoo получава под 90% от всички приходи, които генерира Yahoo търсачката. Тоест, лоши новини за Yahoo.

Нещо повече, сделката между Microsoft и Yahoo на практика не е променила по никакъв начин доминантната позиция на Google.

Тук трябва да допълним също, че данните на ComScore се основават единствено на потребителската активност в САЩ. Позициите на Google извън "Страната на неограничените възможности” са още по-силни.

За финал ви представяме дяловото разпределение при търсачките за последната година:

 


Mar-11 Apr-11 May-11 Jun-11 Jul-11 Aug-11 Sep-11 Oct-11 Nov-11 Dec-11 Jan-12
Google 65.7% 65.4% 65.5% 65.5% 65.1% 64.8% 65.3% 65.6% 65.4% 65.9% 66.2%
Bing 13.9% 14.1% 14.1% 14.4% 14.4% 14.7% 14.7% 14.8% 15.0% 15.1% 15.2%
Yahoo 15.7% 15.9% 15.9% 15.9% 16.1% 16.3% 15.5% 15.2% 15.1% 14.5% 14.1%

Водещи