Google обръща поглед към рекламата извън интернет 30.03 | 13:57

Компанията е похарчила 213 милиона долара за реклама през миналата година

От Вероника Стойновска

През последните месеци Google разширява обхвата си по отношение на рекламния бранш - от пазара на онлайн маркетинга към по-успешeн бизнес - рекламата извън света на интернет.

Kомпанията плаща огромни суми нa телевизии, списания и вестници за реклама на новите си продукти, сред които Google+ и уеб браузъра Chrome. Според Kantar Media похарчените суми могат успешно да се конкурират с тези на Apple, Microsoft и Yahoo.

Google e похарчилa 213 милиона долара за реклама на продуктите си в САЩ през 2011г., което е почти четири пъти повече в сравнение с една година по-рано. Тогава разходът е бил в размер на 54 милиона долара

Дейвид Коен, главен медиен представител на Universal McCann, говори по въпроса пред Wall Street Journal, където обяснява, че макар и търсачката на Google да е една стъпка напред пред останалите, то компанията е добре да обърне внимание и на другите си продукти, за да привлече по-голям пазарен дял.

Всичките харчове за реклама на компанията през 2011 година представляват 1,2% от годишните доходи в САЩ, възлизащи на 17,6 млрд. долара. Процентът при Apple и Microsoft е равен на 1,5 на сто.

През миналата година Google е похарчила удивителните 70 милиона долара само за телевизионни реклами, в сравнение с 6 милиона долара за 2010 година. За популяризиране на Google+ са изразходвани 12 милиона долара само за 2011 година.

Говорителят на Google заяви, че целта им е да достигнат до колкото се може по-голям кръг от потребители и да им разкрият удивителните неща, които могат да правят с разнообразието от продукти, които компанията предлага. 

Водещи

Най-четени