Google персонализира търсенето 11.01 | 12:25
Търсачката ще пресява информацията в мрежата според данните на потребителя в Google+
Google пуска нова функционалност, която ще пресява снимките и коментарите на потребителите в неговата социална мрежа Google+, така че резултатите от търсенето да включват информация, която да съответства на интересите на отделния потребител, съобщава AP.
Новата функция, чиято поява бе вчера (10 януари), маркира поредната стъпка към един от най-амбициозните проекти на Google. Интернет гигантът се надява един ден да знае достатъчно за всеки един от своите потребители, така че да настройва резултатите от търсачката към интересите на всеки.
Така постепенно различните потребители ще почнат да виждат различни резултати при търсене, след като Google започне да вкарва съдържание от пуснатата преди половин година Google+. Влияние върху персонализираното търсене ще има и услугата за снимки на Google - Picasa.
Сред останалите екстри на търсачката ще бъдат допълнителни хора и компании, които да следвате в Plus, базирани на вашето търсене. Тези предположения ще изключват публично достъпна информация за акаунти във Facebook и Twitter.
Новата функционалност ще бъде автоматично включена за всички търсения на английски език, направени от потребители, които са логнати към акаунта си в Google+. Изключването ѝ за постоянно ще изисква промяна в персоналните настройки.
Персоналните резултати ще могат да бъдат елиминирани и еднократно чрез натискане на бутон във формата на глобус, който ще се появява в страницата с резултатите (те ще бъдат индикирани с икона на човешки силует).
Персоналното обработване на резултатите несъмнено ще увеличи тревогите за обективността им в САЩ и Европа. Американската Федерална търговска комисия (FTC), главният прокурор на САЩ и Европейската комисия разглеждат редица оплаквания на потребители, които обвиняват Google в нечестно възползване от доминацията си в интернет търсенето. Така търсачката промотирала собствените си услуги, като игнорирала информацията, отнасяща се до конкурентите им.
От социалната мрежа за микроблогове Twitter реагираха на новината със заявлението, че са разтревожени от влиянието на Google+ върху търсенето, което може да направи по-трудно намирането на горещи новини и важна информация сред 250-те милиона съобщения и tweet-ове, публикувани всеки ден.
Google се защитиха с позицията, че техните усилия за предлагане на информация от други мрежи и услуги често се осуетяват от доставчиците. Така например Twitter и Facebook забраняват на Google да индексира повечето от публикуваното в социалните им мрежи съдържание.
Google не са първите, които ще вадят информация от интернет на базата на данните за потребителя. Подобна функционалност предлага и търсачката Bing на Microsoft. От май миналата година тя позволява персонализация на търсенето според данните, които потребителят е споделил във Facebook.
Водещи
-
Евросъдът даде право да се намалява минималната заплата
Магистратите в Люксембург отмениха и критериите за определянето ѝ, около които у нас толкова...
15.11 | 18:00
-
Над 110 млн. лв. ще похарчим за "черен петък"
Това е с 10 на сто повече от миналата година заради инфлацията и по-дългия период на...
15.11 | 17:40
-
Съдия Цариградска: Магистратите бяха дисциплинирани трайно и категорично с меки мерки
Докато не бъде разкрит тежкият криминалитет, осъществявал паралелно правосъдие, системата няма...
15.11 | 17:00
-
Владимир Левчев с нов роман
15.11 | 16:40
Най-четени
-
Борисов обяви успех за "Лукойл": Вече ще бъде, както беше!
В пост във Facebook лидерът на ГЕРБ благодари на Министерския съвет и на широк кръг партии за...
15.11 | 05:01
-
Бюджет 2026 отразява случващото се в политическия живот у нас в последните 4 години
Това заяви Теменужка Петкова
15.11 | 10:00
-
САЩ направиха изключение за България от санкциите срещу "Лукойл"
Отсрочката е до 29-и април
15.11 | 04:15
-
Желязков след дерогацията: Предстоят много предизвикателни дни, седмици и месеци пред рафинерията
Направихме най-доброто, смята премиерът
15.11 | 13:00