Google предлага нова метрика за онлайн рекламата 19.04 | 07:18

Целта е рекламодателите да имат повече увереност, че не харчат парите си на вятъра

От Георги Георгиев

В опит да изведе индустрията отвъд понятия като рейтинга на кликовете (CTR) и броя на импресиите, в сряда (18 април) Google представи нова методология за измерване на онлайн рекламата, която според създателите си ще се превърне в нов стандарт на индустрията, съобщава Mashable.com.

Озаглавен Brand Activate, планът има за цел да "обърне представите на бранд маркетолозите относно онлайн инструментите", пише в постинг на компанията. Идеята на Google e с помощта на по-добри измервателни способи да създадат инструментариум, който да позволи на маркетинговите специалисти да се чувстват по-сигурни, когато влагат парите си в онлайн реклама.

Наред с плана си, от Google представиха и първите два инструмента от Brand Activate – Active View и Active GRP.

Целта на Active View е да се превърне в нов стандарт, който да замести онлайн импресиите, използвани в момента. Предложението, което в момента се разглежда от американския съвет, създаващ и налагащ стандартите за медийната метрика, ще брои за "видяна" единствено импресията, която е била поне на 50% видима на екрана на потребителя за период от минимум една секунда.

Показателят Active GRP пък ще бъде онлайн еквивалентът на Брутните рейтингови точки (Gross Rating Point - GRP ) – показател, използван от телевизионната индустрия, която оценява колко души са видели дадена реклама. Active GRP е дигиталната версия, която ще позволи на рекламодателите да оценят степента на успех на дадена рекламна кампания, но за разлика от стандартния GRP, новият инструмент ще им позволи да реагират в реално време.

Google не е първата интернет компания, която призовава към създаването на нова метрика при онлайн рекламирането. Миналата година Facebook стартира партньорство с изследователската компания Nielsen за адаптирането на GRP-инструмента към нуждите на рекламата в интернет.

Водещи

Най-четени