Google преобрази Google + 19.11 | 15:59

Новата версия на социалната мрежа се фокусира върху общностите

От Ивайло Коралски

Точно както промените на логото на Google по-рано през годината, социалната мрежа Google+ също получи генерално нова премяна.

В своя блог публикация, Google споделя, че на база получените от потребителите мнения, компанията е решила да фокусира социалната мрежа върху две основни направления – общности и колекции.

Споменатите колекции стартираха като услуга по-рано през годината, а въпросните представляват своего рода база данни за конкретно съдържание, което може да бъде споделяно с потребителите, които имат интерес към него. Съдържанието може да бъде от всякакъв вид.

Общностите пък от своя страна насърчават юзърите, които имат сходни интереси, да споделят "това, което ги влече" – храни, спорт, фотография, игри, България, кестени и т.н.

Новата версия на социалната мрежа вече е онлайн в голяма част от света за Android и iOS.

Стесняването на фокуса на Google+ вероятно е най-доброто решение на Google за успешното изграждане на нов облик на услугата. Оригиналната идея на гиганта беше Google+ да бъде сериозен конкурент на Facebook – публикуване на снимки, линкове, статуси и т.н. и т.н.   

Първоначалната иновация се състоеше в предлагането на "кръгове" (приятелски, семейни и т.н.) и последвалото евентуално споделяне на информация с членовете на въпросните кръгове. Потребителите обаче не успяха да приемат за свой подхода на Google. Като положителни черти на първоначалната версия на Google+ можем да изтъкнем отличния Google Photos проект, който компанията отдели от Google+ по-рано през годината.

С промените в новия Google+, акцентът на последния вече ще бъде насочен не толкова върху интеракцията с реалните приятели на съответния потребител, а по-скоро към възможността за откриване на любопитни теми и интереси, в съчетание с други потребители, които имат сходни интереси.

Водещи

Най-четени