Google+ ще има успех, ако предложи нещо ново, различно от Facebook 01.07 | 14:31
Експертът по онлайн комуникация Иржи Вовес разкри тайните на социалните мрежи

Все още не съм видял новата мрежа Google+. Но това, което чух и разбрах, е, че Google са се постарали доста, за да извадят конкурент на Facebook. Те вече имаха няколко социални експеримента – като Buzz или Wave, които реално не проработиха.
Това коментира Иржи Вовес специално за iNews.bg по време на уъркшопа SocialMe. iNews e медиен партньор на събитието.
"Не мога да кажа, че новата услуга не е добра, защото не съм я видял. Но ако от Google са направили същото като Facebook – със същите възможности, не знам как ще накарат хората да използват две еднакви мрежи. Ако искат наистина да имат успех, те трябва да предложат нещо съвсем ново, с нови възможности, което го няма в Facebook", допълни още експертът.
По негово мнение нова функция ще накара хората да влязат в социалната мрежа на Google, да я тестват и така броят на потребителите ще се увеличава. "От Google всичко може да се очаква", допълни с усмивка той.
По време на своето изложение Вовес се концентрира върху възможностите на Facebook да предоставя поле за изява на бизнеса.
Социалната мрежа вече не е място, където се събират само тийнейджъри и споделят преживяванията си. По данни на компанията Socialbakers делът на потребителите над 18 години е най-голям и по тази причина шансът да срещнете в социалната мрежа вашите клиенти е много голям, смята експертът.
Българските потребители на Facebook са над 2 млн., а по последни данни в мрежата всяка секунда се регистрират 8.2 млн. потребители.
Все повече компании създават своя страница в Facebook. Но не бива да забравят, че преди това трябва ясно да определят своята аудитория и своите задължения към феновете. Трябва да има комуникация между двете страни, съветва Вовес.
В своята презентация той показа интересни примери от практиката и как точно се провежда кампания в Facebook. Един от тях е от страницата на Puma. Компанията презентира нови обувки, публикувайки на страницата си модела и приканва всички посетители да оцветят по свое усмотрение обувката. В същото време известни личности оцветяват истински обувки.
Тази инициатива пожъна истински успех, разкрива Иржи Вовес – над 400 хил. души реагираха на посланията, а към фен страницата на Puma се прибавиха още 60 хил. "like”.
Експертът обаче предупреди, че не бива да досаждаме на своите фенове – за корпоративни страници в социалната мрежа е нормално да бъдат публикувани 1-2 послания на ден.
Той коментира все пак, че що се отнася до медии, които вече широко присъстват в Facebook, правилото не важи. "Хората очакват от тях новини и информация. Така че постовете трябва да бъдат поне пет, а могат и да се окажат и петдесет".
Какво още разказа Иржи Вовес пред iNews.bg, можете да прочетете в интервюто ни с експерта, което ще бъде публикувано в понеделник (4 юли).
Водещи
-
"Галъп": Президентът дебне в засада
Знамената на т. нар. партии от демократичната общност изгарят едно след друго, казва...
27.06 | 17:59
-
Гуцанов: Най-важно е сляпо-глухите хора да бъдат приобщени чрез социалните предприятия
По думите на министъра приобщаването на тази група може да стане чрез социалните предприятия,...
27.06 | 17:40
-
Нов нелегален "дом на ужасите": Изясняват чия собственост е обектът
Домът никога не е разполагал с лиценз, заяви вчера социалният министър Борислав Гуцанов
27.06 | 17:20
-
В България гнездят 47 двойки от застрашения в световен мащаб царски орел
За сравнение преди 25 години те са били едва осем
27.06 | 17:00
Най-четени
-
Ивелин Михайлов направи остри изявления срещу управлението в България
Критики към политически лидери
27.06 | 12:15
-
Радев пита: Къде са парите – за свлачища, язовири
На въпрос дали критиките му са насочени към лидера на партия ГЕРБ Бойко Борисов, Радев...
27.06 | 14:15
-
Започнаха нови ремонтни дейности по автомагистрала "Тракия"
Завършване на ремонта край Сливен
27.06 | 09:59
-
Дъжд от оставки в ПП
А идеите и принципите, които обединяваха хората по структурите в страната, сякаш останаха на...
27.06 | 12:59