Google+ ще има успех, ако предложи нещо ново, различно от Facebook 01.07 | 14:31

Експертът по онлайн комуникация Иржи Вовес разкри тайните на социалните мрежи

От Деляна Петкова

Все още не съм видял новата мрежа Google+. Но това, което чух и разбрах, е, че Google са се постарали доста, за да извадят конкурент на Facebook. Те вече имаха няколко социални експеримента – като Buzz или Wave, които реално не проработиха.

Това коментира Иржи Вовес специално за iNews.bg по време на уъркшопа SocialMe. iNews e медиен партньор на събитието.

"Не мога да кажа, че новата услуга не е добра, защото не съм я видял. Но ако от Google са направили същото като Facebook – със същите възможности, не знам как ще накарат хората да използват две еднакви мрежи. Ако искат наистина да имат успех, те трябва да предложат нещо съвсем ново, с нови възможности, което го няма в Facebook", допълни още експертът.

По негово мнение нова функция ще накара хората да влязат в социалната мрежа на Google, да я тестват и така броят на потребителите ще се увеличава. "От Google всичко може да се очаква", допълни с усмивка той.

По време на своето изложение Вовес се концентрира върху възможностите на Facebook да предоставя поле за изява на бизнеса.

Социалната мрежа вече не е място, където се събират само тийнейджъри и споделят преживяванията си. По данни на компанията Socialbakers делът на потребителите над 18 години е най-голям и по тази причина шансът да срещнете в социалната мрежа вашите клиенти е много голям, смята експертът.

Българските потребители на Facebook са над 2 млн., а по последни данни в мрежата всяка секунда се регистрират 8.2 млн. потребители.

Все повече компании създават своя страница в Facebook. Но не бива да забравят, че преди това трябва ясно да определят своята аудитория и своите задължения към феновете. Трябва да има комуникация между двете страни, съветва Вовес.

В своята презентация той показа интересни примери от практиката и как точно се провежда кампания в Facebook. Един от тях е от страницата на Puma. Компанията презентира нови обувки, публикувайки на страницата си модела и приканва всички посетители да оцветят по свое усмотрение обувката. В същото време известни личности оцветяват истински обувки.

Тази инициатива пожъна истински успех, разкрива Иржи Вовес – над 400 хил. души реагираха на посланията, а към фен страницата на Puma се прибавиха още 60 хил. "like”.

Експертът обаче предупреди, че не бива да досаждаме на своите фенове – за корпоративни страници в социалната мрежа е нормално да бъдат публикувани 1-2 послания на ден.

Той коментира все пак, че що се отнася до медии, които вече широко присъстват в Facebook, правилото не важи. "Хората очакват от тях новини и информация. Така че постовете трябва да бъдат поне пет, а могат и да се окажат и петдесет".

Какво още разказа Иржи Вовес пред iNews.bg, можете да прочетете в интервюто ни с експерта, което ще бъде публикувано в понеделник (4 юли).

Водещи

Най-четени