Instagram с нов облик 28.08 | 18:00

Приложението отмени изискването за квадратна форма на изображенията

От Велина Дерилова

Instagram премахна изискването за автоматично квадратно оформление на всички снимки и видеа, качени в социалната мрежа, предаде Los Angeles Times. Стъпката идва в отговор на оплаквания от потребители, които твърдят, че това е ограничаване на креативността им.

Решението е голяма стъпка за компанията, тъй като квадратната форма беше една от основните характеристики при създаването ѝ през 2010 г. Според ппървоначалната идея снимките наподобяваха полароидите от близкото минало.

В началото изискването за квадратна форма, по идея на съоснователя на Instagram Кевин Систром, направи така че приложението да изпъкне на фона на силната конкуренция и създаде запомнящия ѝ се облик. Освен това правеше качването на снимки по-бързо, тъй като изборът на формат обикновено отнема известно време.

В четвъртък за първи път Instagram разреши на потребителите си да оформят своите снимки с портретна и пейзажна ориентация. Компанията беше купена от Facebook през 2012 г., като към момента социалната мрежа се ползва от 300 милиона души, които качват средно 70 милиона снимки на ден.

В официално изявление, разпространено в четвъртък, ръководството обясни решението си. "Оказва се, че една от пет публикувани снимки не е с квадратен формат и ние знаем, че не е лесно да се споделя такова съдържание в Instagram: приятели биват изрязани от групови снимки, обектите във видеата ви изглеждат смачкани и не можете да поберете в кадър целия Golden Gate Bridge.” Преди няколко месеца подобни промени бяха направени още от YouTube, Facebook и Twitter.

Водещи

Най-четени