Microsoft закупи разработчика на 3D физика Havok 03.10 | 17:01

Предишният собственик беше Intel

От Ивайло Коралски

Microsoft анонсира новината, че е закупил от Intel разработчика Havok. Последният стои зад популярния 3D физически енджин, чиито бизнес модел се състои платен лиценз към различни архитектурни и гейм студия. Havoc е използван в над 600 различни заглавия – включително популярни франчайзи като Assassin's Creed, Call of Duty, Destiny, Dark Souls, The Elder Scrolls и дори притежаваната от Microsoft серия Halo. 

Microsoft обяви, че е изключително доволен да прибави към своето портфолио технологията на Havok, която ще бъде съставна част и помагало за разработчиците на компанията и инструменти като DirectX 12 и облачната услуга Azure. Гигантът допълни също, че няма да прекрати работата с досегашните партньори на Havok, между които са и преки конкуренти на Microsoft като Sony и Nintendo.

"Ще продължим да лицензираме технологията на Havok и тя ще е на разположение на цялата ААА игрална индустрия", сподели гигантът пред IGN. 

"Това означава, че ще продължим да я лицензираме и за количество конзоли, включително тези на Sony и Nintendo.”

На какви чудеса е способен Havok, следва:

Водещи

Най-четени