Microsoft с любопитни промени преди премиерата на Windows 10 07.07 | 17:51

Любопитни и също толкова логични

От Ивайло Коралски

Като част от подготовката за премиерата на Windows 10, Microsoft ребрандира своите медийни приложения.

Предвид загубата на позиции на конзолата Xbox One, редмъндкия гигант разбираемо заменя имената на своите видео и музикални приложения. Въпросните до момента носиха имената Xbox Music и Xbox Video.

След промените Xbox Music ще се казва Groove, защото според Microsoft "Groove описва какво чувстват хората, когато слушат музика”

Независимо от промяната на името, цените на стрийминг услугата ще останат непроменени – 10 долара на месец и 100 долара за годишен абонамент. Закупуването на нова музика обаче вече ще се извършва единствено през Windows Store-а на Microsoft.

Потребителите, платили си Xbox Music Pass, автоматично ще бъдат прехвърлени към Groove Music Pass.

Независимо че стрийминг услугата не предлага безплатна версия, каквато имат голяма част от конкурентите на Microsoft, компанията планира ъпдейт, който ще позволи на юзърите да ъплоудат своята музикална колекция в облачната услуга OneDrive. По този начин колекцията от музика на всеки потребител ще бъде достъпна за стрийминг на алтернативни устройства, използващи Windows, конзолата Xbox Onе и дори таблети и смартфони, работещи под Android.

Xbox Video от друга страна ще се превърне в Movies & TV. Отново, функционалността на приложението ще остане почти непокътната, но Microsoft смята да добави и поддръжка на допълнителни формати като MKV.

Също както при Groove Music, всички покупки и абонаменти на филми ще се извършват през Windows Store-а. По този начин цялото съдържание ще се складира на териториите на една удобна за достъп локация.

Movies & TV за момента обаче ще бъде съвместим ексклузивно с устройства, работещи под Windows 10. Тоест за евентуална поддръжка на Android можем да говорим в необозримото бъдеще.

Microsoft добавя финални щрихи на своите медийни приложения преди официалната премиер на Windows 10, която ще е състои на 29 юли. До каква степен редмъндският гигант ще успее да се пребори с лютата конкуренция от страна на Spotify, Apple, Sony, Tidal и т.н. предстои да разберем.

Водещи

Най-четени