Toyota орязва цената на горивните клетки до 2015 г. 08.03 | 16:10

В близко бъдеще цената на технологията да спадне двадесет пъти в сравнение с нивата от 2008 г.

От Георги Георгиев

Японският автомобилен гигант Toyota Motor се стреми да намали драстично цените на водородните горивни клетки преди за започне продажбата на своя седан през 2015 г., сподели Шинзо Кобуки, главен изпълнителен директор на водородния проект на компанията.

За да изпълни амбициозната си целта автомобилният производител планира няколко хода сред които:

- да използва по-малко платина в резервоара с водородното гориво

- да използва по малко компоненти и да опрости дизайна на клетките

- да намали разходите за направата на въглеродни нишки, използвани за подсилване резервоарите под високо налягане

Целта на Toyota е разходите за съхраняване на горивото изработването на водороден резервоар под високо налягане да достигнат до една двадесета от нивата през 2008 г, обяви Кобуки миналата седмица по време на Международното изложение за горивни клетки и водородни технологии в Токио.

Така в близко бъдеще компанията ще може да предлага на пазара автомобили с водородни клетки, чиито ценови обхват да бъде до сто хиляди долара.

Тoyota вече намали важни ходове в тази посока като намали разходите при производството на резервоарите, чрез промяна на начина на навиване на въглероднте нишки. Инженерите са ускорили процеса чрез въртенето на контейнера и фибрите едновременно вместо досега изпозваното навиване на нишката около неподвижен резервоар.

От компанията също така се опитват да подменят част от платината в горивните клетки с по-евтиния манган.

Водещи

Най-четени