Trending Articles – противоречивата функционалност на Facebook 11.05 | 12:20

Потребителите са недоволни от „задръстването“ на потока

От Георги Георгиев

Trending Articles – новата функционалност, служеща за споделяне на материали, която Facebook тества през последните няколко седмици, вече намери своите яростни критици. Някои от потребителите на социалната мрежа се оплакват от бъркотията в своя новинарски поток (News Feed), пише Cnet.com.

Нововъведението добавя в новинарския поток линкове на потребителя и материали, които приятелите му са прочели. Инициативата е част от усилията на Facebook да създаде т.нар. "споделяне без триене" ("frictionless" sharing). Част от материалите идват от медийни компании като Yahoo, The Guardian и Washington Post, който използват новинарското приложение Open Graph на социалната мрежа.

Аргументът за появата на Trending Articles бе, че потребителите по принцип биха се интересували от нещата, които техните приятели и познати четат.

С други думи нововъведението е аналог на идеята за споделяне на музика, която приятелите слушат през Spotify.

В случая не става въпрос за линкове към статии, които приятелите изрично са отличили.  Въпросните материали просто са били прочетени, докато потребителите са били логнати във Facebook на сайтове, които разполагат с Open Graph.

Така Trending Articles започва да пълни новинарския поток със смес от различни материали, и така закономерно си навлече гнева на част от ползващите социалната мрежа. Неслучайно при търсене по темата Trading Articles първите резулати, които излизат, са свързани с начините за изключване на функционалността.

От бизнес гледна точка инициативата на Facebook иска да създаде система, от която партньорите на социалната мрежа се облагодетелстват от увеличения трафик към своите сайтове. Тoй би трябвало да привлече повече компании към приложението Open Graph – инициатива, която бе подета от социалната мрежа през миналия септември.

Водещи

Най-четени