VIP Brother и докато пазаруваме 19.11 | 12:01

Видеонаблюдението в магазините става "по-умно" - ще използват нова технология за разпознаване на лицата, възрастта и пола на клиентите

От Кремена Бедерева

Японската компания NEC е разработила маркетингов инструмент, който използва технология за разпознаване на лицата, възрастта и пола на клиентите. По този начин се събират данни с датата и времето на посещение на всеки клиент, пише руското издание РБК daily.

Впоследствие тази информация се използва за анализа за тенденциите в поведението на клиентите и през какво време те посещават магазина.

Услугата е базирана на алгоритъм за разпознаване на лица и използва технология за облачни изчисления. За да бъде включена към "облака" и за да функционира, са достатъчни наличието на компютър и видеокамера.

Услугата е достъпна в Япония на цена от около 880 долара месечно. Своеобразният VIP Brother вече дава положителни резултати при тестовете в магазини в САЩ.

Данните за лицата, които камерата "вижда", се криптират в реално време и се преобразуват в пакет от характеристики за последващ анализ. Услугата е предназначена главно за търговски оператори, които имат на разположение няколко магазина.

Наред с анализа услугата може да разпознава постоянните клиенти, дори човека да не посещава само определен магазин.

Търговците, които използват системата, ще знаят колко клиенти посещават техния магазин във всеки един момент и какъв е контингентът им. Подобен род маркетингово изследване ще позволи на търговците да коригират стратегиите. Данните ще могат да се използват и в планови акции, като например, когато целта е определена група клиенти, например жени 30-40 години.

Водещи

Най-четени