Автономна кола обикаля улиците на Берлин 21.09 | 14:32
Моделът MadeInGermany вече получи одобрение за движение на територията на германската столица

Изследователи от Берлинския свободен университет са влезли в ролята на обикновени пътници и са изминали общо 80 км по време на тестове с тяхната автономна кола MadeInGermany. Тестовете в натовареният трафик на германска столица са били проведени през последния уикенд (17 и 18 септември), съобщават от учебното заведение.
Подобно на разработките на Google, германският прототип се управлява от компютри. Автономната кола представлява натъпкан с електроника и сензори стандартен Volkswagen Passat, при който командите от компютъра се предават директно към скоростната кутия, спирачките и системата за управление.
Ролята на шофьора зад волана била сведена единствено до това да следи за поведението на колата и да реагира в случай на нужда.
Освен системите за управление MadeInGermany разполага с мноежство вградени сензори, които предоставят информацията за пътната обстановка в реално време. Благодарение на тях прототипът изминал без проблеми 20-те километра на натоварената отсечка от Международния конгресен център до Бранденбургската врата общо четири пъти.
Разработеният от AutoNOMOs автономен автомобил е първият, получил лиценз за автономно движение по улиците на германските провинции Берлин и Бранденбург. MadeInGermany получи официално своя сертификат през юни тази година, след като при тестове измина хиляди километри.
Колата разпознава своето точно местоположение по берлинските улици благодарение на много точна GPS система и карта на града. Общо шест лазерни скенера следят за наличието на други коли или пешеходци във всички посоки. Върху покривът е разположен друг въртящ се лазерен скенер, който предоставя допълнителни измервания. Така до 1 млн. сканирания в секунда създават 3D модел на околната среда.
Черно-бяла камера зад огледалото за задно виждане се използва за разпознаването на пътната маркировка и центрирането на колата върху правилната лента. Отделно две цветни камери засичат светлините на светофарите. По време на тестовете MadeInGermany преминала успешно през кръстовища със светофари.
Според ръководителя на проекта проф. Раул Рояс автономните коли могат вече да бъдат използвани по частни пътища. Карането им по публични магистрали обаче може да стане приемливо в следващите от пет до десет годни, когато законовите пречки ще бъдат преодолени.
От друга страна, навигационната автономност по улиците изисква допълнително технологично развитие, за да се направят колите изключително сигурни.
"Стандартите, използвани за измерване на безопасността, ще бъдат много по строги в сравнение с тези, прилагани към хората", обяснява проф. Рояс. "Веднъж щом всички парчета от пъзела дойдат на мястото си, автономните коли ще станат по-сигурни от управляваните от хора. Всичко това е просто въпрос на време."
Водещи
-
Бонев: Такса "битови отпадъци" ще бъде повишена между 3 и 5 пъти
Ако досега за един апартамент в "Люлин" сте плащали 200 лв., от догодина едно четиричленно...
07.10 | 20:45
-
Заради авариен ремонт: Без топла вода и в "Дружба" 1
След като части от "Дружба" 2 останаха без топла вода заради планирания 90-дневен ремонт, днес...
07.10 | 20:30
-
"Стига лъжи" - младите лекари отново излязоха на протест
Акцията е организирана от инициативата "Бъдеще в България"
07.10 | 20:20
Най-четени
-
Лекар посочи, че COVID е в разгара си в България, разкри симптомите, по които да го различим от грипа
При малките деца COVID може да протече с някои по-нетипични и размити симптоми.
07.10 | 11:44
-
Кофите за боклук в "Люлин“ и "Красно село“ преливат
На сайта на СО има карта с разположението на големи сиви контейнери
07.10 | 11:30
-
Дончев: Големият проблем в Елените е, че за едно място отговарят много институции
Според него единствените мерки, които могат да се вземат в подобна ситуация, са да се помогне...
07.10 | 15:45
-
Пепелянка ухапа пиян и умря от алкохола в кръвта му
Отровата на вечугото не оказала никакво влияние върху здравето на пострадалия, алкохолът я...
07.10 | 13:30