Американските компании залагат на интерактивната реклама 29.08 | 13:15

Очаква се повишение на сегмента за 5 години до 77 милиарда долара

От Елена Коцева

Разходите за интерактивна реклама в САЩ ще нараснат до 77 милиарда долара до 2016 година. Това съобщава Lenta.ru като се позовава на изследване на агенция Forrester.

Интерактивната реклама разчита на активно взаимодействие с потребителите и работи с целеви групи аудитория. Основен канал за разпространение на интерактивната реклама и именно интернет.

Както уточнява Media Sales Today към момента разходите за интерактивна реклама съставляват 19% от общия рекламен бюджет в САЩ. Очаква се обаче в сектора да се влагат все повече средства за привличане потребители. Така за 5 години ръстът може да достигне и до 35%.

Около 23 милиарда долара компаниите смятат да вложат в рекламни клипове, както и в реклама в социалните мрежи и в електронната поща.

Най-популярна за рекламодателите ще остане наложената вече напомнящата реклама, но в този сегмент се очаква намаление от 55 до 44 процента.

Разходите за рекламен дисплей съществено обаче ще нарастват и след четири години ще достигнат почти до 28 милиарда долара.

Авторът на изследването Шар ван Боскирк счита, че към 2016 година интерактивната реклама ще измести популярните в момента сайтове за колективни поръчки и предложенията на деня. Заедно с това рекламодателите ще се върнат към четирите основни принципа на маркетинга – продукти, цени, канали на разпространение и насърчаване.

Според изследването на Forrester компаниите ще започнат да влагат повече пари в интерактивните канали на разпространение и да създават реклама специално за смартфони, таблети и подобни електронни устройства.

 

Водещи

Най-четени