Армията на Apple се топи? 02.11 | 10:47

Част от потребителите в Западна Европа и САЩ вече не са сигурни дали ще си купят iPhone повторно

От Георги Георгиев

Броят на притежателите на iPhone, които споделят, че определено или вероятно следващият им телефон отново ще бъде с марка Apple, е намалял за първи път от появата на смартфона през 2007 г.

Това сочат данните от последното изследване на Strategy Analytics, озаглавено "Лоялността на притежателите на iPhone намалява: Губят ли Apple иновативната си острота?".

Според тях днес само 75% от притежателите на iPhone в Западна Европа твърдо възнамеряват да си купят следващия смартфон от Apple. За сравнение през 2011 г. процентът на твърдите фенове сред клиентите на компанията е бил 88.

Дори в бастиона на Apple – САЩ, желанието за повторна покупка на iPhone e намалялo от 93% през 2011 г. до 88% днес, споделят анализаторите.

"Няма съмнение, че Apple дължат успеха си благодарение на задържането на съществуващата клиентска база и на привличането на нови клиенти в същото време", коментира Пол Браун, директор на звеното в Strategy Analytics, отговарящо за потребителският опит и практики.

"Въпреки това негативният натиск, подсилен от липсата на големи иновации в последно време от страна на Apple, води до това, че днес виждаме нарастващ брой на силно лоялни клиенти в миналото, които сега обмислят дали да си заложат на iPhone и в бъдеще”.

Терън Тулей, друг анализатор от Strategy Analytics добавя: "Броят на респондентите, които споделят, че вероятно или със сигурност не биха купили следващия си телефон от Apple, е малък. Това, за което Apple трябва да са загрижени, е, че се наблюдава промяна в броя на потребителите, които са несигурни дали да се придържат към марката и в бъдеще".

Водещи

Най-четени