Безплатен Wi Fi събира лични данни в Русия 29.10 | 13:15
Те се използват за таргетирана реклама

В големите градове на Русия безжична интернет технология следи за своите ползватели и събира данни за техните предпочитания, информира Медуза.ру, цитирана от "Монитор". През 2018 г. в социалните мрежи се появиха множество постове, описващи следната ситуация: човек минава покрай някакво кафене, а след това в лентата му във Фейсбук се появява реклама на същото това заведение. Първоначално хората приемаха това за странно съвпадение, но след това съзряха определена закономерност в случващото се.
Технологията, която позволява да бъдат следени интернет ползвателите и да им се предлага подходяща реклама, принадлежи на компанията "Максима Телеком", посочва агенцията. За последната половин година количеството на нейните клиенти се увеличило от няколко кафенета до 1000 търговски точки само в Москва. Всъщност "Максима Телеком" предоставя Wi Fi връзка в градския транспорт – в метрото в Москва и Петербург, както и на летищата "Шереметево" и "Домодедово", на аероекспресите. През есента на тази година компанията пусна мрежа от рутери-сензори, които фиксират и сканират телефонните идентификатори /MAC-адресите/ на минаващите наблизо хора с включен безжичен интернет. През последните месеци "Максима Телеком" започна да продава тези рутери на собствениците на кафенета, магазини и фитнес клубове. След като бъдат установени в помещението, сензорите започват да следят предпочитанията на собствениците на смартфони и им изпращат подходяща реклама. По данни на Медуза в базата данни на "Максима Телеком" вече са фиксирани около 30 млн. мобилни устройства. Ползвателите попадат в базата, преминавайки задължителна регистрация в безжичната мрежа.
Идентификаторите филтрират хората, разделяйки ги на целеви аудитории. Постепенно профилът на всеки един ползвател започва да се пълни с информация, включваща неговите придвижвания, данни за пола, възрастта, нивото на доходите и интересите му. Тези профили са основани на анализа на посетените чрез Wi Fi сайтове. В началото на годината в "Максима Телеком" се замислили как да печелят допълнително от тази база данни и решили да използват информацията за продажба на целенасочена реклама.
Водещи
-
Деница Сачева: Бюджет 2026 ще бъде предизвикателство
Няма да подкрепим текстове, които да правят журналистиката престъпление, категорична е тя
12.10 | 18:00
-
Петима задържани в Огняново по подозрение в купуване на гласове
Частични местни избори се провеждат в Пазарджик и Хасковско
12.10 | 17:40
-
Софийската топлофикация изтегля със седмица по-рано спирането на топлата вода
Дружеството предприема действия топлоподаването да бъде спряно от 13 октомври, вместо по...
12.10 | 17:20
-
Километрично задръстване на автомагистрала "Тракия"след предната катастрофа
Няма информация за пострадали
12.10 | 17:00
Най-четени
-
Държавата е основен работодател в една пета от общините
Това показва анализ на Института за пазарна икономика
12.10 | 10:00
-
Радан Кънев: Управляват ни кукли, това е фасадна демокрация
Евродепутатът допълни, че българите не вярват на съда, прокуратурата и правителството, което...
12.10 | 15:00
-
Румяна Бъчварова: Тече процес на концентрация на власт
Според нея мотивът може да изглежда като персонална санкция срещу президента, но истинският...
12.10 | 14:00