Българите са по-отворени към иновациите в кухнята от съседите 24.04 | 11:26

Почти всеки нашенец вече си купува енергоспестяващи уреди за дома

От Кристиан Костурков

Българите са доста по-отворени към най-модерните уреди и иновации по отношение на кухнята и на електроуредите у дома като цяло. Това се доказва както от дела на продажбите на по-иновативни печки, хладилници, климатици и др. у нас спрямо съседните ни държави, така и от скоростта, с която тяхното проникване на пазара се увеличава. Така например се оказва, че по отношение на уредите за вграждане България заема едно от първите места в региона и доста по-голяма част от нашенци предпочитат този тип в сравнение с повечето съседи. Така за изтеклата 2015 г. уредите за вграждане заемат 26% от пазара у нас, с който резултат България изпреварва доста съседи, при които делът им е по-малък. В същото време по този показател сме и много близко до средните нива в Централна и Източна Европа, които са 30%. Малко по-сериозно изоставаме от западняците, където делът на уредите за вграждане е 40 на сто, разказа пред iNews Андраш Тамаши, регионален директор "Продажби" на Electrolux Group за Югоизточна Европа и директор "Търговия на дребно" за Централна и Източна Европа.

Той определя 26-процентния дял на вградените електроуреди и скоростта, с която популярността им у нас се увеличава, като много обещаваща тенденция. Като доказателство за това може да се посочи и фактът, че източноевропейският пазар задминава тези в Западна Европа по отношение на нововъведения и иновации. И потребителите тук са по-отворени към новите неща и така те се разпространяват по-бързо в нашата част на Европа.

1693139

В същото време Тамаши вижда голям потенциал за развитие на нашия пазар в някои нишови продукти, които се възприемат много добре. Такива например са индукционните плотове и изобщо не е изключено в бъдеще техните продажби дори да изпреварят тези на печките с традиционни котлони. "България не е масово газифициран пазар и притежава всички предпоставки да обърне съотношението на електрически към индукционни плотове през следващите години”, казва Тамаши. От думите му става ясно, че не е за подценяване и потенциалът на паровите фурни, които са последният писък на модата в кухнята. Като се има предвид и по-големият интерес на българите към иновациите в бялата и черна техника, Тамаши очаква и този сегмент от пазара да се развие в близките години.

1693142

В същото време обаче той е много чувствителен по отношение на цената и има няколко специфични характеристики. "Например дългият период на експлоатация на уредите. Закупуването на нов уред се възприема като дългосрочна инвестиция”, обяснява Тамаши. В същото време обаче потребителите в България обръщат внимание на енергоспестяващите характеристики на уредите и се интересуват от нови технологии. "Например технологията с термопомпа при сушилните е вече много добре позната сред българските и продажбите на този тип продукти се развиха много бързо”, дава пример той.

Българите са иновативни не само към самите домакински електроуреди, но и изобщо към тенденциите около тях. Наскоро проведено проучване показва, че над 81% от средностатистическия европейски потребител търси информация в интернет, преди да направи покупка, и 41% от европейците използват приложения, докато пазаруват. Приблизително по същия начин стоят нещата и в България. "Ние сме убедени, че българите не са изключение от глобалната тенденция”, казва Тамаши.

Водещи

Най-четени