Видеоигрите с движения носели повече удоволствие 09.03 | 07:11

Интерактивните конзоли като Move, Kinect и Wii категорично печелят битката за „сърцата“ на геймърите

От Георги Георгиев

Най-новите видео игри и игрални конзоли, базирани на естествените човешки движения, носят по-голямо удоволствие при игра от конвенционалните, базирани на геймпада, заглавия. Това показва ново проучване на специалисти по комуникационни техники от Университета Бейлър.

От една страна, учените изследвали реакциите на играчи, играещи на стандартни системи като PlayStation'3 и XBOX 360 и съответно ползващи стандартни джойстици и геймпади. От друга, учените изследвали тези, които играели гейм конзоли с висока степен на интерактивност, като Move на Sony, Microsoft Kinect и Nintendo Wii. Тези нови системи разполагат с екстри като жироскопи, гласово разпознаване, инфрачервени камери, скенери за тяло, сензори за движение и др.

Резулатите от проведените експерименти показали драстична разлика в нивата на удоволствие в ползва на новите гейм конзоли, коментира водещият автор на изследванто Даниел Шафер. За това допринасяла въображаемата реалност, която принуждавала играчите често да използват гласа и движенията на цялото си тяло вместо само пръстите на ръцете си.

В резултат на проведените тестове изследователите открили и други интересни детайли по отношение на влиянието на новите конзоли. Оказало се, че играчите предпочитат в по-голяма степен интерактивните игри от първо лице и са склонни да слагат този показател по-нагоре в скалата от параметри, като например нивото на графиката на играта. Освен това колкото повече свобода на естествените движения имал играчът – тичане, скачане, танцуване, толкова по-голямо удоволствие той изпитвал при игра.

Водещи

Най-четени