Дигиталната индустрия в България се обединява 16.12 | 12:46
Новото обединение ще защитава интересите на бизнеса и на потребителите в страната

Български организации, опериращи в областта на дигиталните услуги, създадоха ново неформално обединение.
Членове на новата организация са: Webit Ambassadors, Българската Асоциация на Рекламодателите, Националният съвет по саморегулация, Българска уеб асоциация, Интерактив Асосиейшън България и фондация БГ Сайт.
В подписаният меморандума си за сътрудничество, обединението си поставя няколко цели:
- да представлява българския дигитален бизнес пред държавните, европейски и световни институции;
- да разработва общи становища, свързани с развитието и позицията на българския дигитален пазар;
- да защитава интересите, както на българския дигитален бизнес, така и на потребителите на дигитални услуги и продукти в България;
- да информира всички заинтересовани страни и обществото като цяло за промените и развитието на българския дигитален пазар.
"С тази стъпка се поставя едно ново начало в развитието на индустрията в България. Промените, които интернет и мобилните технологии налагат в живота ни, в начина по който се прави бизнес, маркетинг и реклама, следва да намират своето отражение в регулаторните механизми и законодателството с цел развитие на индустрията и защита на правата на потребителите”, каза Пламен Русев, член на почетния борд на Webit Ambassadors.
Неформалното обединение ще изготви предложения за прилагане на европейската директива за личните данни в частта й, касаеща ползването на интернет, ще работи също по директивата за онлайн рекламата, касаеща поведенческото таргетиране, както и за съгласуване на етични стандарти за саморегулация на индустрията в полза на потребителите, добави Русев.
"Тези промени и предизвикателства не са характерни само за България. Пред всички държави от Европа днес стоят едни и същи казуси за решаване и в този смисъл една обединена индустрия в България е категорична предпоставка за ползотворен диалог, както с изпълнителната и законодателна власт, така и с представители на потребителските организации", каза Дора Василева, председател на Българската уеб асоциация.
Тази сряда (15 декември) бе проведена и първата среща между неформалното обединение на дигиталната индустрия, Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
На нея интернет индустрията представи своята обединена позиция и готовност да работи съвместно с държавната администрация за намиране на най-добри регулаторни решения на предизвикателствата на дигиталната среда в полза на потребителите и индустрията в страната.
Водещи
-
Президентът: Държавата е безпомощна срещу покачването на цените
"Дори "Политико" днес описва механизмите, с които кабинетът понижава изкуствено инфлацията,...
20.06 | 20:16
-
На осмия ден от войната Иран изстреля нова серия ракети срещу Израел
„Виждате кадри от небето над окупираните територии при пристигането на иранските ракети“, каза...
20.06 | 17:59
-
От днес се възобновява движението в локалното платно на бул. „Цариградско шосе“ при Окръжна болница в София 2
По думите на Найденов, ремонтните дейности са извършени за под два месеца.
20.06 | 17:20
-
България е на второ място в ЕС по качество на водите за къпане за сезон 2024 г.,
Според доклада 97,9% от изследваните водоеми в страната са с "отлично" качество – резултат,...
20.06 | 16:59
Най-четени
-
Левон Хампарцумян: Предлагам като свърши тази история с еврото, данъчните да започнат да си гледат работата
Пазарът се саморегулира
20.06 | 11:30
-
Даниел Митов обяви какъв е планът на МВР за въвеждането на еврото у нас по време на Национална дискусия
Той включва съвкупност от дейности за защита на финансовата система и обществото в периода на...
20.06 | 10:45
-
Само за периода 29 май до 01 юни 2025 г. КЗП е извършила над 500 броя инспекции на територията на страната в различни обекти
Министър Дилов: Осъществяваме превантивен контрол на търговски обекти по отношение...
20.06 | 15:15
-
НАП съобщиха, че само за периода между 3-17 юни някои стоки, например млечните продукти, са поскъпнали с между 5 и 25%. 2
Цената в магазина зависи и от качество и други фактори.
20.06 | 11:00