До каква степен Google манипулира резултатите от търсенето в търсачката си? 20.03 | 15:15
И доколко компанията от Маунтин Вю обича конкуренцията?

През 2011 година FTC (Федерална търговска комисия) реши да не завежда дело срещу Google, независимо че бяха открити алгоритми в търсачката на гиганта, които подсказваха за нечестна намеса в резултатите, които получава всеки потребител.
С днешна дата научаваме и детайли от продължителното разследване, благодарение на доклад, подготвен от служители на FTC.
Въпросният е в размер на 160 страници, а от него разбираме, че Google играл нечестно спрямо конкурентите си, поставяйки свои услуги в началото на всеки резултат от търсене, дори и въпросните услуги да не са били особено полезни. Например Google Flights винаги е излизал на челни позиции, независимо че предлага много по-малко опции спрямо своите конкуренти и уебпортали като TravelAdvisor.
По думите на бившия CEO на Google (моментен на Yahoo), Мариса Майър, компанията не оценява своите уебсайтове на база кликове, какъвто е подходът ѝ към останалите уеб базирани услуги.
Ако Google реално е мерил с един и същи аршин спрямо всички уебсайтове, то това би означавало, че голяма част от уеб продуктите на компанията биха останали на задни позиции, спрямо много по-релевантни резултати, допълва Gizmodo.
От доклада на FTC разбираме още, че Google е използвал специален алгоритъм, който вдига позициите на неговите продукти в резултатите от всяко търсене. Въпросният алгоритъм определя кой Google продукт да бъде промотиран на база какво е релевантно на всяка заявка за търсене.
Появилите се детайли принудиха един от големите адвокати на Google, Кент Уалкър, да излезе със следното, защитаващо неговата компания изявление:
"След 19 изморителни месеца, покриващи обхождането на 9 милиона страници документация и десетки часове свидетелски показания, петте члена на комисията на FTC се съгласиха, че няма нужда от допълнителни мерки при изобразяването на резултатите от търсенето (в нашата търсачка), както и начина, по който се определя ранглистата (на отделните уебсайтове).
Ние регулярно сменяме алгоритмите си на търсене, като на година промените са над 500. Основната ни цел е нашите потребители да получават информацията, която търсят. Създадохме търсене за потребители, а не уебсайтове и този ни фокус спомогна за подобренията в услугата ни за търсене през последните десет години."
Независимо че към Google няма заведено дело от страна на FTC, компанията от Маунтин Вю е дала обещания да промени своите начини за пресяване на информация.
Водещи
-
Щ Доналд Тръмп увеличи страховете, че светът е на прага на Трета световна война
Американският президент се е ангажирал и с преговори за мир между Русия и Украйна. Наскоро...
05.09 | 17:59
-
ВАС окончателно спря изпълнението на Методиката за дялово разпределение на топлинната енергия 2
Касационната инстанция приема, че определението на съда в тази част е правилно, тъй като...
05.09 | 17:40
-
Атанас Зафиров: Нямам никакво намерение да подавам оставка, няма основание!
Среща със Си Дзинпин
05.09 | 17:20
-
Гърция въвежда електронен портфейл
Целта е „суперидентичността” да стане универсална за всички страни членки на Шенген и...
05.09 | 16:45
Най-четени
-
Борисов: Ако имам малко власт, незабавно бих освободил Коцев от ареста
„Направихме много за Плевен, направихме водния цикъл. Като няма вода в язовирите, няма. Ще го...
05.09 | 10:30
-
Тръмп призова евролидерите да спрат да „финансират“ войната на Путин в Украйна
От американската администрация не разкриха източника на данните си за руския износ на горива...
05.09 | 11:30
-
Нови три лекарствени продукти са включени в Позитивния лекарствен списък
Така общият брой на безплатните лекарства става пет.
05.09 | 10:45