До каква степен Google манипулира резултатите от търсенето в търсачката си? 20.03 | 15:15
И доколко компанията от Маунтин Вю обича конкуренцията?

През 2011 година FTC (Федерална търговска комисия) реши да не завежда дело срещу Google, независимо че бяха открити алгоритми в търсачката на гиганта, които подсказваха за нечестна намеса в резултатите, които получава всеки потребител.
С днешна дата научаваме и детайли от продължителното разследване, благодарение на доклад, подготвен от служители на FTC.
Въпросният е в размер на 160 страници, а от него разбираме, че Google играл нечестно спрямо конкурентите си, поставяйки свои услуги в началото на всеки резултат от търсене, дори и въпросните услуги да не са били особено полезни. Например Google Flights винаги е излизал на челни позиции, независимо че предлага много по-малко опции спрямо своите конкуренти и уебпортали като TravelAdvisor.
По думите на бившия CEO на Google (моментен на Yahoo), Мариса Майър, компанията не оценява своите уебсайтове на база кликове, какъвто е подходът ѝ към останалите уеб базирани услуги.
Ако Google реално е мерил с един и същи аршин спрямо всички уебсайтове, то това би означавало, че голяма част от уеб продуктите на компанията биха останали на задни позиции, спрямо много по-релевантни резултати, допълва Gizmodo.
От доклада на FTC разбираме още, че Google е използвал специален алгоритъм, който вдига позициите на неговите продукти в резултатите от всяко търсене. Въпросният алгоритъм определя кой Google продукт да бъде промотиран на база какво е релевантно на всяка заявка за търсене.
Появилите се детайли принудиха един от големите адвокати на Google, Кент Уалкър, да излезе със следното, защитаващо неговата компания изявление:
"След 19 изморителни месеца, покриващи обхождането на 9 милиона страници документация и десетки часове свидетелски показания, петте члена на комисията на FTC се съгласиха, че няма нужда от допълнителни мерки при изобразяването на резултатите от търсенето (в нашата търсачка), както и начина, по който се определя ранглистата (на отделните уебсайтове).
Ние регулярно сменяме алгоритмите си на търсене, като на година промените са над 500. Основната ни цел е нашите потребители да получават информацията, която търсят. Създадохме търсене за потребители, а не уебсайтове и този ни фокус спомогна за подобренията в услугата ни за търсене през последните десет години."
Независимо че към Google няма заведено дело от страна на FTC, компанията от Маунтин Вю е дала обещания да промени своите начини за пресяване на информация.
Водещи
-
Предвеликденско: Яйцата и зеленчуците поскъпват
Традиционната за сезона свежа салата с маруля и репички ще излезе около 7 лв.
29.03 | 10:40
-
България се разделя на 4 района за планиране
столицата се обособява като отделен район
29.03 | 10:20
-
Росен Желязков: Днес България отбелязва 21 години като пълноправен член на НАТО
Това се казва в официална позиция на премиера
29.03 | 10:00
-
CNN: Над 1000 са вече жертвите на мощното земетресение в Мианмар
Ранените са над 2300, повече от 100 души се смятат за блокирани под развалините на...
29.03 | 09:45
Най-четени
-
Дъждовно следобед, слънчево сутринта
Максималните температури ще бъдат между 13° и 18°, за София - около 13°
29.03 | 08:57
-
Слънчевото затъмнение и новолунието днес: Какво не се прави?
Вижте и как ще се отразят те на зодиакалните знаци
29.03 | 09:30
-
Росен Желязков: Днес България отбелязва 21 години като пълноправен член на НАТО
Това се казва в официална позиция на премиера
29.03 | 10:00