Дразнещи особености на по-новите коли 27.03 | 12:39

От iNews

Не всички технически решения в автомобилите са успешни. Производителите на автомобили от време на време неприятно изненадват шофьорите с една или друга идея. Въпреки че на пръв поглед не изглежда така, в действителност това са откровено съмнителни решения, които не предизвикват нищо друго освен раздразнение у много от собствениците. Ето само няколко от тях.


1. Не мога да деактивирам ESP

Особености на по-новите коли, които дразнят шофьорите - 2

 

Системата за стабилизиране на ESP е изключително полезно нещо. Всеки шофьор обаче знае, че има моменти на пътя, когато тази система трябва да се изключи ръчно. В съвременните автомобили бутонът за изключване на ESP се среща все по-рядко. Проблемът се усложнява допълнително от факта, че дори и спирането да е възможно, тогава по някаква причина при някои коли системата за стабилизиране е свързана със системата за контрол на сцеплението.

 

2. Кожен салон

Особености на по-новите коли, които дразнят шофьорите - 3

 

Достатъчно е да кажем, че в жегата кожата има обичая да се нагрява на слънце до 60 градуса по Целзий. Става откровено проблематично да седите на такъв стол дори с дълъг панталон. Има проблеми с кожата и през студения сезон - тогава тя е твърда и ледена и отново предизвиква дискомфорт.

 

3. Сензорни дисплеи и тъчпад

Особености на по-новите коли, които дразнят шофьорите - 4

 

От една страна, появата на тъчпад в автомобилите е естествен резултат от развитието на съвременните технологии. Въпреки това, тъчпадовете нямат друго предимство освен естетика в сравнение с традиционните бутони. Освен това много често екраните бързо се превръщат в "мазна бъркотия" и развалят външния вид на колата.

 

4. Липса на резервна гума или такава тип "патерица"

Особености на по-новите коли, които дразнят шофьорите - 5

 

Съвременните производители на автомобили почти напълно се отказаха от използването на пълноразмерни резервни колела. Това се прави преди всичко за спестяване на място в багажника и заради редуциране на теглото на автомобила. Управлението с резервно колело с по-малки размери (тип - "патерица") обаче е не само неприятно, но и донякъде опасно.

 

5. Старт-стоп система

Особености на по-новите коли, които дразнят шофьорите - 6

 

Основното дразнещо нещо във функцията start-stop е, че след рестартиране на двигателя, дори след изключване на системата, тя отново става активна! Тоест при всяко палене трябва да я деактивирате. Много автомобилисти се страхуват от функцията start-stop защото се притесняват за "здравето" на акумулатора. И имат право.

 

Източчник: Факти.бг

 

Най-четени