Един от всеки трима във Facebook е отегчен от социалната мрежа 07.06 | 20:40

Данните са от изследване на Reuters и Ipsos

От Ивайло Ачев

Мислите ли, че новостите в социалните мрежи и техния флагман Facebook вече не са това, което бяха? Ако е така – не сте сам, показва най-новото проучване на Reuters и Ipsos.

Според проучването близо една трета от потребителите на Facebook вече считат, че творението на Марк Цукерберг започва да става скучно, а по-лошото за социалната мрежа е, че процентът расте.

От изследването става ясно, че 80% от американците никога не използвали Facebook, за да си купят продукт или да се възползват от услуга, чиято реклама са видели в социалната мрежа. Именно потенциалното "осребряване" на услугата Facebook е засегнато най-много в проучването и реално резултатът от само 20% потребители, които носят пари на партньорите на Facebook или директно на самата мрежа, изобщо не е окуражаващ, коментират анализаторите на Reuters.

Като цяло потребителите на възраст между 18 и 34 години са най-активни в социалната мрежа. Едва 29% от хората над 55 години обаче влизат в социалната мрежа.

Като цяло експертите на Reuters и Ipsos са установили, че колкото повече време някой прекарва в мрежата, толкова повече "се уморяват" от нея и прекарват все по-малко време да проверяват профилите на приятелите си или на познатите си. А именно на база запознанства беше създаден и Facebook.

Водещи

Най-четени