За половината американци Facebook е прищявка 15.05 | 13:14

За мнозинството потребители цената на акциите на социалната мрежа ще бъде нереално висока

От Георги Георгиев

Половината от американските интернет потребители приемат Facebook за временна прищявка, чиято мода ще отмине. Това сочат резултатите от ново допитване, проведено от Associated Press-CNBC.

Наред с това половината от запитаните са на мнение, че исканата цена за първичното предлагане на акциите на социалната мрежа на борсата е нереално висока.

Компанията, която студентът от Харвард Марк Цукерберг създаде от нищото преди осем години, сега се подготвя да направи най-голямото първично предлагане на акции в историята на интернет. Очакванията са, че щом излезе на борсата в края на седмицата Facebook ще бъде оценена на 100 млрд. долара, което ще я направи по-скъпа от щатски гиганти като Disney, Ford и Kraft Foods.

Проучването сочи, че днес над 40% от възрастните американци влизат във Facebook поне веднъж седмично, за да споделят новини, лични наблюдения, снимки и др. В световен мащаб към момента регистрираните потребители са близо 900 млн. души.

Те са донесли индиректни приходи в компанията в размер на 3,7 млрд. долара за изминалата година, като само за първото тримесечие Facebook е спечелила над 1 млрд. долара. Тези приходи са дошли основно от реклама.

Изследването на Associated Press-CNBC показва, че едва една трета от запитаните смятат, че очакваната цена на Facebook e основателна. 58% от потенциалните инвеститорите също приемат цената на компанията за прекалено завишена, като едва трима на всеки 10 я приемат за нормална.

Скъпите акции обаче едва ли са това, което би спряло бъдещите инвеститори. Докато половината от анкетираните казват, че Facebook е добра инвестиция, 31% не споделят това мнение, а останалите се колебаят в преценката си.

Закономерно, младите възрастни са по-оптимистични за развитието на компанията, тъй като те са и по-редовните потребители на социалната мрежа – 59% от тях са на мнение, че Facebook е добра инвестиция. При по-възрастните американци (на около 65 г.), голяма част от които нямат акаунт в мрежата, този дял спада на 35%.

Сред темите, които продължават да тормозят потребителите на Facebook, въпросът за защита на личните данни в мрежата. Трима от всеки петима потребители споделят че нямат или имат малко вяра, че Facebook ще защити личните им данни. Вярващите на защитните способности на социалната мрежа са само 13%, а само 12% се чувстват сигурни за да правят покупки през сайта.

Водещи

Най-четени