За потребителите, които си губят времето с Facebook 04.02 | 10:33

Жените по-често сменят статуса си, а мъжете пращат повече покани за приятелство

От Ивайло Коралски

Към днешна дата дори нашите прабаби и дядовци вече знаят, че Facebook е най-популярната социална мрежа в световен мащаб. При по-внимателно наблюдение спрямо начина, по който потребителите са ангажирани със социалния мастодонт обаче можем да открием някои, особено интересни резултати.

Споделените по-долу данни са получени на база изследванията на Pew Research Center's Internet & American Life Project направени по телефона с потребители от САЩ.

Ето част от по-интересните резултати:

Между 20 и 30% от най-активните Facebook потребители, наричани още "power users”, са отговорни за голяма част от заявките за приятелства, таговете, постовете и съобщенията, които всички получаваме.

Потребителите коментират повече в страниците на своите приятели, отколкото да обновяват своя статус. Те обожават да използват и бутонът за харесване (like) – той е измежду най-активните елементи в цялата структура на социалната мрежа. Почти никой обаче не използва "сръчкай” (poke) бутона.

Средната стойност на съобщенията, които получаваме е по-голяма от тази, която изпращаме

Има далеч по-голям шанс конкретен потребител да бъде "тагнат" на дадена снимка, отколкото въпросният да "тагне" някой от своите приятели, показа още изследването.

Средномесечно всеки Facebook потребител добавя по 7 нови приятели. Мъжете изпращат повече покани за приятелство, отколкото жените. Съответно – жените получават повече покани за приятелства, отколкото мъжете. Жените обновяват стоите статуси значително по-често от мъжете.

Имате малко приятели в листата? Не се отчайвате - проучването показа, че хората с много приятели, вероятно познават лично много малка част от тях. Обикновеният Facebook потребител потенциално може да достигне до 150 000 членове на социалната мрежа чрез техните приятели. Колкото повече приятели има даден потребител, толкова по-често той се задържа във Facebook.

Най-активните Facebook потребители обикновено са политически активисти.

Водещи

Най-четени