Изкуствен интелект брои лайковете ни, за да ни даде още от същото 02.03 | 17:30
Алгоритъмът е проектиран да персонализира потребителския опит и реално да прави така, че да виждате повече от това, което сам сте решили да виждате
Threads изниква като един от най-добрите кандидати за наследник на X (Тwitter) като водеща платформа за микроблогинг в социалните мрежи в света.
В момента тя разполага със 130 милиона активни потребители, които непрекъснато нарастват.
Отвътре
За да направят новата си мрежа по-привлекателна и прозрачна, от Meta направиха нещо невиждано - повдигнаха капака към методиката, по която изкуственият интелект (AI) управлява това, което виждате в Threads, съобщи digitalinformationworld.com. Така от компанията дадоха отговор на въпроса как така едни публикации се задържат много дълго в мрежата и привличат огромна ангажираност от коментари и реакции, а други потъват в нищото, невидени от голяма аудитория.
Критерии
Ключовите фактори, които AI взема предвид, са няколко. На първо място е това колко публикации вече сте видели в своя бюлетин (нюзфийд, поток). След това идва количеството публикации, на които сте реагирали позитивно, както и колко от публикациите на определен автор сте харесали. Тези фактори определят вероятността да харесате конкретна публикация и точно затова AI ви я показва. Той взема предвид и авторите, които сте последвали наскоро, както и колко често посещавате профилите на този автор.
Подход
Този начин на работа до голяма степен важи и във Facebook и Instagram, другите две мрежи на Meta. Според AI прегледът на профила на автор в Instagram увеличава вероятността да го последвате в Threads. Реакциите под вашите собствени публикации също имат значение за алгоритъма и изкуствения интелект зад него. Ако даден потребител скрие вашите публикации, това ще покаже на алгоритъма, че не са заинтересовани от вашето съдържание, което пък съответно може да снижи и честотата, с която на вас се показват публикации от този потребител.
Цел
Алгоритъмът е проектиран да персонализира потребителския опит и реално да прави така, че да виждате повече от това, което сам сте решили да виждате. Което в крайна сметка увеличава удоволствието от изкараното време в мрежата и... увеличава това време. А в крайна сметка точно това е, което социалните мрежи искат, пише "Телеграф".
Водещи
-
Йотова: Трябва да направим всичко възможно, за да опазим гражданския мир в страната
На въпрос дали се опасява, че предстоящите протести и контрапротести могат да доведат до...
09.12 | 17:59
-
Сергей Станишев: Очаквам приемането на еврото с тревожен оптимизъм
Бюджетна дисциплина
09.12 | 17:20
-
ИА ГИТ: Oстаналите дни отпуск от 2023 г. могат да се използват до края на 2025 г.
Работодателят може да разреши на работниците и служителите да използват всички дни отпуск,...
09.12 | 17:00
Най-четени
-
Meteo Balkans: Идва ли "звярът от Изток" за Коледа?
Към момента изглежда, че декември ще бъде по-топъл от първоначалните прогнози – поне до 15–20...
09.12 | 14:30
-
Изтичат над 116 хил. безплатни винетки
Най-много безплатни винетки изтичат през януари - 62 682 бр.
09.12 | 12:15
-
Общо 26,6% от учениците в момента употребяват тютюневи изделия
С колко ще поскъпнат цигарите от 1 януари 2026 г.
09.12 | 13:00