Излизането на Groupon на борсата остана противоречиво* 05.11 | 10:56

Акциите на компанията поскъпнаха, но не толкова, колкото се очакваше

От Ивайло Ачев

Дебютът на борсата на популярния сайт за групово пазаруване Groupon не оправда очакванията за бомбастична печалба, но пък и не беше провал, пише Reuters.

Акциите на Groupon поскъпнаха с 31% спрямо първоначално предлаганата цена при старта на първичното публично предлагане (IPO) на компанията. Цената на една акция на компанията при затварянето на снощната борсова сесия беше 26,11 долара т.е. пазарната стойност на Groupon стигна 16,7 млрд. долара.

Най-високата стойност, която успя да постигне американската компания в първата сесия, беше с 56% повече, отколкото първичната цена т.е. скок до 31,14 долара за акция. В този момент от търговията пазарната капитализация на Groupon беше 19,9 млрд. долара.

Постижението на Groupon далеч не е толкова добро, колкото например на LinkedIn – професионалната социална мрежа, която излезе на борсата през май тази година. Тогава LinkedIn удвои стойността на акциите си първата им сесия. Сега реално Groupon е продала 35 млн. акции, което е само 5% от всички акции на компанията. А 29 млн. акции от цялото продадено вчера количество бяха продадени в първия час на търговията.

Groupon е създаден през октомври 2008 година и досега така и не излиза на печалба. През първите девет месеца на настоящата година компанията има нетна загуба от 308,1 млн. долара и оборот от 1,1 млрд. долара.

 

*Статията има информативен характер и не представлява съвет за борсова търговия.

Водещи

Най-четени