Интернет гиганти се обединиха срещу Google и Facebook 09.11 | 15:20
Yahoo, AOL и Microsoft ще си помагат в продажбите на банери

Yahoo, Microsoft и AOL започнаха партньорство в областта на рекламата, за да отговорят на все по-нарастващото влияние на Google и Facebook, съобщава Reuters.
Сключеният съюз позволява на всяка една от трите компании да продават на рекламодатели останалите непродадени площадки за рекламни изображения от другите две групи. Партньорството ще влезе в сила от началото на следващата година.
Споразумението се отнася само до така наречените "дисплей" реклами, в което влизат банер рекламите, брандиранията на интернет страници, рекламно видео или аудио.
Коментарът на новото партньорство от страна на Microsoft е, че то може да се опише като "издигнато платно, даващо тласък на всички кораби".
"Същината на сделката е важна и ние я подкрепяме", пък заявява пред агенцията рекламен експерт от подразделение на рекламния холдинг Publicis. Според рекламистите съюзът е привлекателен, защото разширява възможностите за достигане до по-голяма аудитория.
В същото време, макар и това очаквано впрочем сътрудничество вече да е факт, трите компании продължават с пълни сили да се конкурират помежду си. Изпълнителните директори и на Yahoo, и на AOL, и на Microsoft казват, че не очакват обявеният съюз да провокира някакви възражение от страна на антимонополните органи, тъй като не е предвидено да се намаляват цените за реклама или да се навреди на конкуренцията на пазара.
"Не вредим на условията за наличие на конкуренция по никакъв начин, форма и в никакъв смисъл", заявяват от Microsoft. "В резултат на прозрачността условията за конкуренция само могат да се подобряват. Не очакваме никакви проблеми в това отношение."
Според последните данни на анализаторската компания eMarketer 2011 г. ще се окаже годината, в която и Facebook, и Google ще постигнат много силни резултати в дисплей рекламата в САЩ, бележейки ръст на пазарния си дял със съответно 9,3 и 16,3 на сто.
Очакванията се, че приходите на Facebook от продажба на банери в Щатите ще надминат 2,19 млрд. долара през тази година, с което социалната мрежа ще се превърне в най-големият играч в тази категория. Предвижда се на второ място да е Yahoo, а на трето и четвърто – Google и AOL.
Така годишният растеж на банер продажбите във Facebook ще възлезе на 81 на сто, в Yahoo – на 15,4 на сто, в Google – на 48 на сто. В AOL пък ще има спад от 6,3 на сто.
На фона на прогнозите и за продължаващ възход на Facebook и Google и догодина от Microsoft призовават: "Другите играчи в сектора са добре дошли да се присъединят към нас. Това не е отговор конкретно към някого".
Водещи
-
Солено! € 1000 глоба за мидички от плажа в Гърция
В Испания пушенето на стотици плажове е забранено
27.08 | 19:45
-
Николина Чакърдъкова си каза за Веселин Маринов
Народната певица сподели за приятелството си с него в социалните мрежи
27.08 | 19:30
-
Заради скоба: Шофьори и служители на ЦГМ се биха в центъра на София ВИДЕО
Екшътът се е разиграл на улица „Дунав“
27.08 | 19:13
Най-четени
-
35% от децата в България живеят в риск от бедност и това е най-високият процент в Европейския съюз
Той подчерта, че има напредък в някои области
27.08 | 12:15
-
Министерството на транспорта предлага промени в нормативната уредба за атракционите
Темата се поставя на дневен ред в Министерския съвет днес, след като правителството призна за...
27.08 | 10:15
-
По-ниска цена на природния газ предлага „Булгаргаз“ за септември 2
За сравнение, Комисията за август утвърди цена на природния газ в размер на 62,09 лв./MWh, без...
27.08 | 11:45
-
Около 40% от абонатите на "Софийска вода" са се отказали от хартиената фактура
Той обясни, че към момента процедурата не изисква становище от КЗП.
27.08 | 11:59