Какво е бъдещето на търсенето в интернет? 22.03 | 16:45

Научете повече за алгоритмите на Google Панда и Пингвин

От Георги Георгиев

Бъдещето на търсенето в интернет е буквално зад ъгъла, но както много неща там, често е много трудно да го видим".

Това каза експертът от Google Мария Моева по време на SEO 2013 - ежегодната конференция, на която се обсъждат новостите в областта на оптимизацията за интернет търсачки (Search Engine Optimisation - SEО).

Mоева засегна редица въпроси, един от които бе свързан с новостите, "които са важни, които се случват в момента по света" и които утре ще бъдат ключови за успеха на българските фирми.

Основната цел на алгоритмите на Google е да показват на потребителите интересни и релевантни сайтове по дадена търсена тема. Инженерите на търсачката ги създават, за да се справят с конкретен проблем, следейки индексираните от Google постоянно или на определени периоди сайтове. Целта е да показват най-добрите страници, базирани на препоръките за качество на Google.

По време на презентацията си Мария Моева разказа за някои от спецификите и ползите от двата алгоритъма, около които в момента се шуми най-много – Google Пингвин (Penguin) и Google Панда (Panda).

Целта на Панда алгоритъма е да гарантира, че сред първите резултати от дадено търсене излизат най-качествените и релевантни сайтове. Ако сайтът ви е бил засегнат от Панда, то на него със сигурност има нискокачествени части и трябва да се направят сериозни промени, обясни Моева.

Пингвин-ът пък представлява алгоритъм за хващане на уебспам, който следи за нарушения в стандартите на Google за качество на търсенето. Той разглежда много различни сигнали за нарушения, като най-важният от тях е свързан с неправилните линкове, водещи към даден сайт – нерелевантни, купени и пр.

Повече за бъдещето на търсенето в интернет прочетете в Econ.bg.

Водещи

Най-четени