Какво искаме от автомобила на бъдещето 13.02 | 16:33
Представители на "дигиталното поколение" дават своите отговори в мащабна анкета
Дигиталното поколение иска в автомобила си да поддържа връзка чрез интернет, смартфони и приложения. Това сочат резултатите от проучване за очакванията към автомобила на бъдещето, проведено от компанията Johnson Controls, производител в областта на автомобилните интериори и електроника.
Анкетирани са около 2800 младежи от Германия, Великобритания, Китай и САЩ, съобщава агенция "Фокус". Най-голямото им желание е - да поддържат връзка с дигиталния свят и когато шофират.
Дигиталното поколение е това на родените след 1980 г. Тези хора са израснали в света на цифровите технологии, в който животът без интернет, смартфони, таблети и МР3 плейъри би бил немислим. Дигиталните устройства изразяват стила на живот на това поколение.
Неговите представители имат три основни изисквания към автомобила на бъдещето: свързаност, достъп до информация и гласов контрол.
Резултатите от проучването на Johnson Controls показват, че представителите на дигиталното поколение желаят да могат лесно да свързват и използват своите устройства, като смартфони и таблети, в личния си автомобил. За тях е важно да имат възможност да свързват безжично своите цифрови устройства към бордовия компютър на автомобила и да ги зареждат, докато шофират.
Друг приоритет е лесният достъп до информация в автомобила. Например, ако горивото е на привършване, да бъдат насочени автоматично към бензиностанция в района, която предлага най-добрите цени.
Представителите на дигиталното поколение искат да имат възможност да управляват колата си като смартфон и за всички нейни системи да получават в реално време информация, насочваща вниманието към необходимостта от сервизно обслужване или ремонт.
Също така желаят да имат възможност да използват "тъчскрийн" дисплеи, позволяващи изтегляне на специални приложения – за управление на климатичната система или понижаване разхода на гориво – които могат да бъдат адаптирани към личните предпочитания. Имайки предвид, че и безопасността е важен фактор, представителите на дигиталното поколение желаят да управляват всички функции и устройства чрез гласови команди.
Много от анкетираните предлагат използване на технологии за четене на електронната поща или на съобщенията от социалните мрежи, докато управляват автомобила.
Това поколение е ориентирано към покупката на автомобили от нисък или среден клас.
Водещи
-
Украйна ще се откаже от членство в НАТО при гаранции за сигурност от САЩ и Европа
Това бележи голяма промяна
14.12 | 17:38
-
Светлин Тачев: Какво следва е работа на политическите сили, не на протестиращите
"Правителството играеше за история - да вкара страната в еврозоната", коментира политологът
14.12 | 17:18
-
Успешно приключи операцията по възстановяване на електрозахранването на "Кайрос"
Очаква се утре вечер танкерът да бъде закотвен в Бургаския залив
14.12 | 17:00
Най-четени
-
Костадинов: Приемането ни в еврозоната трябва да бъде отложено с една година
Нито една държава-членка на еврозоната не е влязла при такива обстоятелства - без редовно...
14.12 | 13:20
-
Надежда Йорданова: Ще върнем мандата
Правителство с наше участие в този парламент е невъзможно, категорична е тя
14.12 | 10:00
-
Ескперти за приемането на еврото: Няма да е приятно да видим наполовина банковите си сметки
Еврото ще дойде в България, но цените ще се повишат
14.12 | 11:20