Камерата е слабото място на iPad 2 03.06 | 17:51

Потребителите избягват да снимат с таблета на Apple, но обожават да сърфират с него в интернет

От Георги Георгиев

Новият iPad 2 притежава множество страхотни функции, но задната му камера не е сред тях. Ниското качеството на снимките може би е основната причина толкова малко хора да снимат с новите си таблети, коментират от appolicious.com.

Според проучване на мрежата за споделяне на снимки Flickr, много малка част от потребители качват всеки ден свои снимки, направени с iPad2. Средно едва 36 потребители на сайта пращат снимки от таблета си всеки ден.

За сравнение снимките, направени с последните модели iPhone (4, 3G и 3GS) варират между две и четири хиляди на ден в зависимост от модела. Дори снабденият с аналогична на iPad 2 камера последен модел iPod Touch прави по 455 снимки за Flickr на ден. И двете камери са резолюция от 960x720 пиксела.

Тези числа обаче не бива да се приемат като твърдо доказателство, че никой не харесва камерата на новия таблет на Apple, тъй като в случая не можем за причинно следствена връзка и причините за ниското използване на фотоапарата може да са съвсем различни. За да разберем това, е нужна повече информация за профилите за самите потребителите на iPad2, регистрирани във Flickr. Тук е важно да се отбележи, че iPad 2 притежава много по-малко функции за снимане от iPhone 4, както и по-малко графични приложения, с които снимките да бъдат обработени допълнително, преди да се качат в мрежата.

Междувременно друго проучване показа, че потребителите обичат да използват iPad 2 са сърфиране в мрежата. Доклад на анализаторската компания Net Applications показва, че потребителите на таблетите на Apple влизат в мрежата 53 пъти по-често от използващите най-сериозния конкурент на iPad -Samsung Galaxy Tab.

Изследването показва, че 0,92 процента от престоя в интернет в световен мащаб става през iPad, докато Galaxy Tab генерира 0,018 процента, следван от Motorola Xoom с едва 0.012 процента.

От проучването на Net Applications излиза още, че мобилните приложения (смартфони, таблети и др.) са генерирали общо 4.79% от достъпа до мрежата през май 2011 г., докато 94.92 процента от влизанията в мрежата са станали през персоналните компютри. От анализатора не могат обаче да кажат къде точно отиват останалите 0.26 процента.

Водещи

Най-четени