Компютърните игри помагат срещу депресия 08.08 | 12:57

Терапията ще помогне и в лечението на други мозъчни разстройства

От Антония Михайлова

Компютърните игри са способни да помогнат на възрастни хора срещу депресия дори ако психотропните вещества са се оказали неефективни, съобщава Livescience, като цитира изследване на американски учени.

Изследователите изяснили, че електронните развлечения помагат в намаляването на симптомите на депресия по-добре, отколкото стандартните лекарства, а резултатите стават видими след четири седмици, а не след 12, както е при някои антидепресанти.

Изследователите отбелязват, че компютърните игри могат да подобрят така наречените изпълнителни функции на човека – мислене, навици за планиране и организация на поведението. Получените данни говорят, че игровата комютърна терапия ще помогне и в лечението на хора с други мозъчни разстройства.

Изводите от това изследване са изключително важни, отбелязва ръководителката му Сара Шизуко Моримото, невропсихолог от Медицинския колеж "Уейл Корнел" в Ню Йорк, тъй като от това заболяване страдат много възрастни хора. По думите ѝ депресията се явява мозъчно заболяване, което не се отличава от всеки друг недъг, изискващ лечение.

Антидепресантите имат множество странични ефекти, поради което не всички болни са съгласни да ги прилагат, като по този начин усложняват лечението си, добавя Моримото. В същото време антидепресантите не дават нужния ефект при пациентите на възраст. Както твърдят учените, по-малко от една трета от болните се излекуват напълно, като ги приемат.

В хода на изследването била разработена специална компютърна игра, в която на екрана се движели топки. Задачата била да се натисне бутонче, когато топките променят цвета си. Тази игра помогнала да се тестват вниманието и точността на пациентите. В друга игра участниците трябвало да организират групи думи по отделни категории, с което се оценявали скоростта на реакции и точността. Сложността на двете игри се повишавала в зависимост от това колко добре се е справил човекът със задачата.

Ефективността на тези игри била проверена сред група хора на възраст от 60 до 89 години. Всеки от тях страдал от депресия, с която не успял да се пребори чрез антидепресанти. За четири седмици участниците прекарали 30 часа пред компютрите.

Водещи

Най-четени