Креативността е в основата на маркетинга в интернет 23.04 | 12:45

Световните практики трябва да се прилагат спрямо реалностите на нашия пазар, съветва Юлиян Бориславов

От Деляна Петкова

Юлиян Бориславов е дипломиран икономист. От 2005 година е Управител и съосновател на компанията Интернет Корпорейтед Нетуъркс, под която работи и бранда ICN.Bg.

Фирмата се занимава с домейн услуги и уеб-хостинг решения. Преди 2005 година работи за няколко малки компании в САЩ. Активно се занимава с популяризиране на хостинг услугите в България, защото смята, че в страната ни има голям потенциал в IT индустрията.

Разговаряме с г-н Бориславов във връзка с участието му семинара "Интернет маркетинг с нулев бюджет” 4. Ето какво ни разказа той за това какви тактики прилага неговата компания в областта на маркетинга в световната мрежа. 

Кои инструменти на интернет маркетинга използвате?

- Опитваме се да обхванем всички канали, в които виждаме възможности. Основната ни маркетингова стратегия като поле е интернет и доста по-рядно - офлайн присъствие. Социалните медии са нещото, в което силно инвестираме, тъй като те най-добре дават възможността за диалог между нас и клиента.

Кои са най-ефективните интернет маркетинг канали за Вас?

- Изграждането на една добра Affiliate мрежа, е един прекрасен маркитингов канал. Тук силно е застъпена идеята на нулевия бюджет, тъй като разход се прави едва след отразяване на прихода. За съжаление, в България не е силно популярен и развит този модел на работа.

Каква стратегия бихте препоръчали на непрофесионалисти, които започват да се занимават с интернет маркетинг, за да популяризират бизнеса си?

- Най-важното е да бъдат активни и последователни. Следете добрите световни практики и ги пречупвайте през собствената си призма и реалностите на пазара у нас. Създавайте впечатляващи проекти, простиращи се отвъд обикновенното.

Бихте ли споделили за какво ще говорите на семинара "Интернет маркетинг с нулев бюджет”?

- Темата, която ще се опитам да засегна, е добавената стойност – това е "екстрата”, която предоставяме на клиентите, когато те закупуват продуктите ни или използват услугите ни. За съжаление, практиката показва, че придадената стойност не е много позната в България. Все пак не трябва да сме черногледи – въпреки че са малко, има и добри практики. Или казано с други думи – това е партньорството между фирмите. Наистина този вид маркетинг е маркетинг с нулев бюджет и е приложим, както онлайн така и офлайн.

Вашите три съвета за маркетинг в интернет…

Бъдете креативни, бъдете креативни и не на последно място – бъдете креативни... Използвайте всичко, което дигиталния век ни дава като възможност, за да стигнете до повече хора.

Повече за възможностите за маркетинг в Интернет можете да научите на семинара "Интернет маркетинг с нулев бюджет” 4. Събитието ще се проведе на 7 юни 2012 година в Интер Експо Център, София. iNews е медиен партньор на форума.

За повече информация и за регистрация на семинара можете да посетете сайта на събитието - www.zero-marketing.com Организатор на събитието е фирма Web and Events .

Водещи

Най-четени